این داستان غم انگیز گوشه ای از عواقب رهاسازی زباله ها در طبیعت است که ما به سادگی از کنار آن می گذریم.
کد خبر: ۳۹۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 18 March 2017
نرگس دختر بچه هفت ساله ای است که وقتی الاغی را که در پایش قوطی کنسرو فرو رفت و به شدت خون از پای حیوان زبان بسته جاری بود مشاهده کرد، اشک هایش سرازیر شد.

به گزارش ایرنا، این دختر بچه در روستای نیمدور شهرستان گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می کند که با مشاهده این صحنه دلخراش از پدرش خواهش کرد تا قوطی کنسرو را از پای الاغ جدا و پایش را درمان کند.
چشم های نرگس اینک در جنگل ها و مراتع تیزبینانه مراقب است تا مبادا تجربه تلخ الاغ پیر برای دیگر چهارپایان دیگر تکرار شود.
وی، هر جا قوطی کنسروی را که در طبیعت رها شده را می بیند آن را بی درنگ برداشته و در سطل زباله می اندازد.
نرگس به دوستان و آشنایان نیز یادآوری می کند تا مراقب طبیعت اطراف خود باشند.
این داستان غم انگیز گوشه ای از عواقب رهاسازی زباله ها در طبیعت است که ما به سادگی از کنار آن می گذریم.
درحالی که متخصصان بقای حیات وحش، انسان و رویشگاه های گیاهی را مستلزم صیانت از محیط زیست می دانند، اما آلودگی خاک، آب و هوا در بهار طبیعت به اوج خود می رسد.
به باور کارشناسان رهاسازی زباله ها در جنگل ها سبب آلودگی خاک، آب و حتی هوا می شود و سفره های آب زیرزمینی و چشمه ها را نیز آلوده می کند.
**محیط زیست نعمتی خدادادی است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: صیانت مطلوب و بهینه از محیط زیست مستلزم پیوستن گردشگران به پویش طبیعت پاک است.
عبدال دیانتی نسب اظهار داشت: محیط زیست نعمتی خدادادی است که پایداری آن برای تامین سلامت موجودات زنده و تحویل به نسل های آینده ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی از مسافرانی که در تعطیلات نوروز به دامن طبیعت سفر می کنند، خواست زباله های خود را در کیسه های نایلونی ریخته و در مناطق تعیین شده قرار دهند.
دیانتی نسب، خاموش کردن آتش های برافروخته شده در طبیعت را از سایر اقداماتی دانست که رعایت آن در نگهداری از عرصه های طبیعی الزامی است.
وی، توزیع کیسه های نایلونی زباله بین مسافران نوروزی را از برنامه های پیش بینی شده برای پاکیزه نگهداشتن عرصه های جنگلی و طبیعی این شهرستان در ایام نوروز امسال ذکر کرد.
وی با اشاره به تفاوت فاحش وضعیت مناطق گردشگر پذیر قبل از تعطیلات نوروزی و پس از آن گفت که این طبیعت زیبا که اینگونه سخاوتمندانه از گردشگران پذیرایی می کند و موجبات آرامش و آسایش انسان ها را فراهم می کند مستحق تخریب و نابودی نیست.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که مردم باید به آن توجه کنند خودداری از رها سازی ماهی های قرمز در رودخانه ها و آب های روان است که می تواند سلامت آبزیان را تهدید می کند.
دیانتی نسب تصریح کرد که قرار دادن سبزه نوروزی بر روی خودروها در حال حرکت یکی دیگر از عادت های برخی مردم است که سبب زشت شدن چهره شهرها می شود.
بیش از 300 هزار هکتار منطقه حفاظت شده و شکارممنوع در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از 65 محیط بان مراقبت از این زیستگاه های مهم را بر عهده دارند.
کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار