بهار مدیریت مبارک
در انتخاب¬هایی که جنبه سرنوشت ساز دارد و زندگی و آینده شهر فرق می¬کند ، ممکن است یک اشتباه نادرست و غلط منجر به پشیمانی و بروز پیامدهای سنگینی برای فرد و جامعه تحمیل نماید
کد خبر: ۳۹۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 21 March 2017
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
بهار مدیریت مبارک
بازهم بوی عید به مشام مردم شهرستان بهمئی رسیده است، عیدی که ریشه در تاریخ و فرهنگ باستانی ما دارد. به¬بیان امام علی (ع) روز بدون گناه عید است و برای انسان¬ها هر روزی که بهتر از دیروز باشد عید است. ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و آغاز سال 1396 ه.ش به تمامی دوستان و سروران گرامی سال نو را تبریک عرض می¬نماییم، البته قشر جوان دوست دارد که امسال بهار طبیعت و بهار مدیریت در کنارهم برای شهرستانمان تکرار شوند؛ اما همواره عید طبیعت با عید مدیریت متفاوت است به امید یزدان بزرگ امسال بهار مدیریت برای اولین سال در شهرستان و شهرمان عملی خواهد شد و زمستان، سرد و بی¬روح مدیریت گذشته از عرصه مدیریت بهمئی رخت خواهد بست و در بهار مدیریت، شکوفه نوینی جوانه خواهد زد انشاالله؛ با بهار در مدیریت ساختارهای سنتی و غلط در برابر ساختار مدرن زانو خواهد زد و این دیو که سال¬ها پیشرفت و ترقی شهرستان بهمئی را در مدل¬های ذهنی غلط خود زندانی کرده بود شکست خواهد خورد و جوانان ایل بزرگ بهمئی در سایه اتحاد و همدلی با مدیریت و عمل، کمر سنت¬های غلط را شکسته و آینده را بر خرابه¬های زندان مدیریت پیشین می¬سازند. براستی که جوانان ایل ما در سایه اتحاد از طایفه¬های مختلفمان در برابر این دیو کهنسال قد علم می¬کنند و از شجره حیات همچون پیشینیان محافظت می¬نمایند و نمی¬گذارند دستان اهریمن به درخت زندگیمان صدمه بزند. اما جوانان دیگر از مدیریت گذشته و مدل¬های ذهنی مدیران بی¬خرد خسته شده و دوست دارند مدیریت جدیدی را پایه¬گذاری کنند که هزاران سال¬ پابرجا باشد و سبب پیشرفتمان گردد. اکنون که در دهه چهارم انقلاب هستیم شجره انقلاب میوه¬ داده و این شجره خوب ریشه دوانده، این ریشه¬ها از سراسر خاک ایرانمان تغذیه می¬کنند. اکنون وظیفه حفاظت از این درخت به نگهبانانی جوان، پر انرژی و بردبار نیاز دارد.
بزرگان دین از جمله پیامبر گرامی(ص) وقتی می¬خواستند برای جایگاه خاصی مسئولینی را برگزینند از نیرو و قشر جوان استفاده می¬کردند و آنان را شایسته می¬دانستند که عهده¬دار امور اجتماعی و جایگاه¬های حساس اجتماعی شوند. همچنین پیامبر گرامی اسلام(ص) بسیار اصرار و پافشاری می¬کردند که جوانان لایق و شایسته مقام شان تثبیت شود تا توجه و تفکر مسلمین بیش از پیش به جوانان جلب شود و آنان را به عنوان مدیرهای شایسته بپذیرند. پیامبر گرامی اسلام در زمان خودش جوانانی چون مصعب بن¬عمیر را به آموزش قاریان و حافظان قرآن انتخاب کرد. جوانی به نام عتاب بن اسید که بیست و یک سال بیشتر سن نداشت را برای اداره و رفع امورات مکه برگزید. آن حضرت اسامه پسر زید را که سنش کمتر از بیست سال بود را برای فرماندهی و مدیریت جنگ با رومیان برگزیدند؛ ایشان در پاسخ با مخالفان فرمودند: کسی در نافرمانی از او به کمی سنش استدلال نکند؛ زیرا بزرگ¬تر شایسته¬تر نیست؛ بلکه شایسته¬تر بزرگتر است.
مقام معظم رهبری درباره ضرورت مسئولیت پذیری در انتخاب افراد اصلح می¬فرمایند: ملت بايد تلاش خود را بكند، بايد زحمت بكشد و دنبال اصلح بگردد. من مكرّر عرض كرده‏ام كه مسئله، مسأله‏¬ى دين و خدا و اداى تكليف است. همچنان كه اصل انتخابات يك تكليف الهى است، انتخاب اصلح هم يك تكليف الهى است. بايد بگرديد، بين خودتان و خدا حجّت پيدا كنيد؛ يعنى بتوانيد از راهى برويد كه اگر خداى متعال پرسيد شما به چه دليل به اين فرد رأى داديد، بتوانيد بگوييد به اين دليل. بين خودتان و خدا، دليل و حجّتى فراهم كنيد و بعد با خيال راحت برويد رأى بدهيد. مردم بايد اين كار را بكنند و ما هم از خدا مى‏خواهيم و دعا و آرزو مى‏كنيم كه خداى متعال دل¬هاى مردم را به سمت نامزد اصلح آنكه واقعاً صلاحيتش بيشتر است هدايت كند.
در آتیه¬ای نه چندان دور انتخابات مهم شورای شهر در پیش است که در صورت انتخاب افرادی کارشناس و کاردان، هر فرد می¬تواند آینده¬ای روشن را برای خود و دیگر شهروندان در مدیریت شهری متصور شد. سلایق و علایق مختلفی برای یک انتخاب می¬تواند وجود داشته باشد در این بین سلیقه و نوع نگرش هر فردی نسبت به آن می¬تواند متفاوت باشد. بعضی¬ها ملاک انتخاب را به تبعیت از افراد خانواده و بزرگترها، گروه¬ها و صاحب منصبان و صاحب نظرانی که هیچ تجربه و تخصصی در این زمینه ندارند موکول می¬کنند و معیار انتخاب روش¬های سنتی قرار می¬دهند که ممکن است اطلاعات هر یک از این افراد در مورد کاندیدای مورد نظر اشتباه و غرض ورزانه و از روی تعصب و وابستگی باشد پس نمی¬توان گفت صرف اعتماد به افراد مورد اعتماد ما می¬تواند ما را به نتیجه¬ی صحیح برساند و در مسیر درست قرار دهد. در انتخاب¬هایی که جنبه سرنوشت ساز دارد و زندگی و آینده شهر فرق می¬کند و ممکن است یک اشتباه نادرست و غلط منجر به پشیمانی و بروز پیامدهای سنگینی برای فرد و جامعه تحمیل نماید چه بسا تاکنون نیز شهروندانمان خسارت¬های مادی و معنوی زیادی را به دلیل همین  اشتباهات در دوره¬های مختلف پرداخت نموده¬اند؛ بنابرین دقت در انتخاب بهترین¬ها بیش از دورهای پیشین ضروری است و این دوره از انتخابات مردم شهرستانمان با رأی دادند به جوانان و نخبگان دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نخواهند کرد و به امید خدا با اتحاد کاندیدهای جوان دیو مدیریت پیشین که ذهنمان را زندانی کرده شکست خواهند داد.
اقبال نصیری 1/1/1396

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ابوذرمرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
واقعا عالیبود خوشمان امد این پیرمردهاراباید سرجاشون نشوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
بسیار عالی بود حیف که گوش شنوا نیست. وگرنه جوانان باید حق خود را گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار