براساس آمار، حرم بی بی حکیمه (س) با 24 هزار نفر گردشگر در تعطیلات نوروزی سال جاری با استقبال بیشتری نسبت به سایر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مواجه شده است.
کد خبر: ۳۹۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 23 March 2017
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در جنوب کهگیلویه و بویر احمد گفت که 200 زائر کشور کویت از 28 اسفند 1395 تا امروز /پنجشنبه/ به حرم بی بی حکیمه خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در این شهرستان در جنوب استان مشرف شدند.
فرزین بهمنی آزاد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زائران خارجی در قالب کاروان های 10 تا 15 نفره در حرم بی بی حکیمه خاتون (س) حضور یافتند.
براساس آمار، حرم بی بی حکیمه (س) با 24 هزار نفر گردشگر در تعطیلات نوروزی سال جاری با استقبال بیشتری نسبت به سایر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مواجه شده است.
این استان 250 جاذبه طبیعی و تاریخی دارد که از ابتدای تعطیلات نوروزی سال جاری تاکنون 176 هزار نفر از این جاذبه ها دیدن کرده اند.
وی تعداد زائران خارجی بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) از ابتدای اسفند 95 تاکنون یکهزار نفر برآورد کرد.
بهمنی آزاد تصریح کرد: در این مدت زائرانی از کشورهای کویت، عراق، لبنان، عربستان و کشورهای اروپایی به این بارگاه نورانی مشرف شدند.
وی ابراز داشت: افزون بر یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی از ابتدای سال 95 تاکنون به زیارت بی بی حکیمه (س) مشرف شدند.
بهمنی آزاد افزود: بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) با امکانات اسکان و خدمات رفاهی آماده پذیرایی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
وی بیان کرد: برپایی طرح آرامش بهاری شامل رقابت های فرهنگی، مشاوره های دینی و مشاوره درباره وقف و برپایی سفره هفت سین نوروزی همزمان با تحویل سال نو از برنامه های فرهنگی در حال اجرای این بارگاه نورانی است که با استقبال زائران روبه رو شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت که این طرح از 28 اسفند سال 1395 آغاز شد و تا 15 فروردین ادامه دارد.
بهمنی آزاد همچنین از استقرار هشت روحانی، کارشناس و مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروز در حرم بی بی حکیمه (س) خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.
وی افزود: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه (س)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، استقرار قصابی، مستقر شدن تانکر آب‌رسانی سیار، مرمت منابع ذخیره آب در کاکامبارک و بی‌بی حکیمه (س)، لکه‌گیری و نصب علایم راهنمایی و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه (س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.
براساس گزارش ها این بانوی بزرگوار از دختران حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی‌عباس زندگی ‌کرده است.
براساس روایت ها حضرت بی‌بی حکیمه (س) در زمان امامت حضرت امام رضا (ع) به‌اتفاق برادران و خواهران احمد بن موسی (شاه‌چراغ) فضل، حسین، حیدر، زبیده و خدیجه از نوادگان امام موسی کاظم (ع) از طریق خوزستان وارد استان فارس شده که عده‌ای به شهادت می‌رسند و بقیه از جمله حضرت بی‌بی حکیمه (س) در کوه‌ها و دشت بهبهان و اطراف پراکنده می‌شوند.
حرم مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار