وی با اشاره به آمادگی کمیته های 9گانه ستاد استقبال از سفرهای نوروزی در بخش های خدمات، نظارت، امدادرسانی، اسکان، بهداشت درمان، اطلاع رسانی وراهداری تصریح کرد که مدارس ویژه اسکان ویژه گردشگران نوروزی به امکانات رفاهی مجهز هستند.
کد خبر: ۳۹۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 25 March 2017
فرماندار چرام با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان گفت که یکهزار و 500 مسافر در مدارس این شهر در چهار روز گذشته اسکان یافتند.

شهرستان چرام با بیش از 34هزار و 500نفر جمعیت در 160کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است و جاذبه های مفرحی چون باغ تاریخی «چشمه بلقیس » و سیاحتگاه «طسوج» با مناظر بدیع این منطقه محسوب می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ابراهیم فتاح پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که 10 مدرسه با 75 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به آمادگی کمیته های 9گانه ستاد استقبال از سفرهای نوروزی در بخش های خدمات، نظارت، امدادرسانی، اسکان، بهداشت درمان، اطلاع رسانی وراهداری تصریح کرد که مدارس ویژه اسکان ویژه گردشگران نوروزی به امکانات رفاهی مجهز هستند.
مجتمع تفریحی باغ چشمه بلقیس چرام یکی از جاذبه های گردشگری مفرح و چشم نوار کهگیلویه و بویراحمد است که سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور به سوی خود فرامی خواند.
فرماندار چرام از اختصاص اعتبار مناسب از محل اعتبارات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان، اعتبارات استانی و داخلی شهرداری برای تجهیز، ساماندهی و بهسازی مجتمع تفریحی باغ چشمه بلقیس در سه سال گذشته خبر داد.
فتاح پور بیان کرد که برای نگهداری و بهسازی باغ چشمه، تسطیح شیب ها، چمن کاری و تامین روشنایی و ساخت بیش از 40 سکوی نشیمن در اطراف این باغ اقدام های خوبی انجام شده است .
باغ بلقیس چرام چشمه آبی است که کلان باغی از انواع درختان مثمر و کاج های سربفلک کشیده با منظرگاهی چشم نواز چشم هر رهگذری در مسیر گچساران به دهدشت را به تماشای این همه زیبایی و سرمستی طبیعت آن بویژه درفصل بهار وامی دارد.
فتاح پور اظهار کردکه انجام عملیات دیوارچینی و کف چینی حوض باغ بلقیس چرام و محوطه سازی اطراف آن دکوراسیون باغ را به منظرگاه دلنوازی تبدیل کرده است.
وی عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام زیرساخت های لازم در کمپینگ باغ بلقیس شامل ایجاد سکوی نشیمن، آلاجیق، مسیرهای پیاده روی، دیوارکشی محوطه و سرویس بهداشتی را در راستای جذب گردشگر مناسب سازی کرده است.
باغ بلقیس که از سوی اسکندرخان چرامی بیش از نیم قرن پیش ایجاد شده در ورودی شهر چرام واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار