اینجا سرفاریاب است. سرفاریاب دروازه و گلوگاه دسترسی و ورود به مناطق بکر و دیدنی و چشم نواز با طبیعت بی نظیر سردسیری و گرمسیری .
کد خبر: ۳۹۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 25 March 2017
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرفاریاب بهشت گمشده جنوب،سرزمین مردم میهمان نواز و چشمه های جوشان!

اینجا سرفاریاب است. سرفاریاب دروازه و گلوگاه دسترسی و ورود به مناطق بکر و دیدنی و چشم نواز با طبیعت بی نظیر سردسیری و گرمسیری .

اینجا سرفاریاب هست با تنگه تنگ پیر زال و درختان همیشه سبز و سبزه زارهایی با رنگ و بوی خاص .

اینجا سرفاریاب هست دیار تاریخی دلیاسیر و تاریخ کهن ایران زمین دردل دلیاسیر .اینجا سرفاریاب هست .سرفاریاب یعنی دیار سیاحتی زیارتی و گنجینه تاریخ و فرهنگ .

اینجا سرفاریاب هست نگین پر نقش و نگار محصور میان کوههای زرد و نیل و سیاه . کوههای بلندش نشان از استواری و بلند همتی مردمانش و سفره سبز سبزه زارهایش و گیاهان و گل دامان کوههایش دال بر دل گسترده و دریا دلی این مردم هست .
 

اینجا دیار امامزادگان .امامزاده علی .امامزاده حمزه .امامزاده یحیی . امامزاده اسماییل و امامزاده سید جلال الدین و امامزاده محمود …..است . اینجا سرزمین بکر طبیعت دیار رودخانه های خروشان و چشمه های جوشان هست. دیار بلوطهای کهن و چنار و کیکم و برچو.بادام و….. و انواع نباتات و گیاهان دارویی چون چویل خاری و ریواس نعناع و برنجاس حلپه و درمه خاری هست .

اینجا سرفاریاب هست دیار عجایب از غار نزل تا کر سیو تا کوه پیازی شیخ هابیل . اینجا اگر در پایین دست دشت و سبزه و گل و گیاه داریم در بالا دست کوههایش پیرهن و کلاه سفید و زیبای برف بر تن دارند .

اینجا سرزمین کوههای سر به فلک کشیده ساورز و نور و سه نار و برک و…….و آبشار های زلف یار به دست باد هست . اینجا سرفاریاب هست دیار باغهای گردو و هلو زرد الوو سیب دلی خلیفه ای و دلی مو و دمه و وهری هست.اینجا سرفاریاب دیار مردم مهمان نواز نویی و تامرادی و سادات یحیی و دهها پاره ده خفته بر دامن کوه نیر است.

اینجا اگر دلت تنگ هست تنگه دیدنی و رویایی شرابگروه هست تا غم و اندوه را از دلت بزداید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرفاریاب از بخش های شهرستان چرام است.
گزارش : سیدشمس الدین کشاورز
عکس : طاعتی
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
احسن واقعا زیبا و دلنشین بود درود بر نگارنده متن کشاورز عزیز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار