شوراها تجلی گاه مردم سالاری دینی به مفهوم کلمه ونمونه حاکمیت مردم برسرنوشت خویش است.
کد خبر: ۴۱۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 22 April 2017
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
شوراها تجلی گاه مردم سالاری دینی
همه باید بر این باور برسند که مردم جایگاهی بی بدیل درتعیین سرنوشت کشوردارند شورا شهر به عنوان فراگیرترین وگسترده ترین زنجیره ی نهادمدنی پاسخ به یک نیاز اجتماعی است یکی از مهم ترین عناصرکه میتواندنقش مهمی دربهبود مدیریت عملکردشهرداشته باشد شورا شهراست.
امروز یک مدیر شهری باید بتواند نقاط قوت وضعف شهرخودرادرجهت توسعه ملی بهبود بخشد در فراخور اهداف و وظایف شورا به مسائل ومشکلات مردم توجه شود.
شوراها تجلی گاه مردم سالاری دینی به مفهوم کلمه ونمونه حاکمیت مردم برسرنوشت خویش است.شوراهای شهر وشهرداری دوبازوی نظارتی واجرایی نظام مدیریت شهری نقش موثر و اساسی درروند اداره شهر ایفا کنند،به هرحال شهرما امروزه نیازمند برنامه ریزی دقیق بهبود مدیریت شهری و توجه به مشارکت عمومی شهروندان در وضعیت افزایش رضایت مندی شهروندان باشداداره امور از قبیل آبادی عمران بهداشت وبه طور کلی تامین رفاه وآسایش اهالی شهر به عنوان زیستگاه مطلوب برای مردم وظیفه است که به عهده شهرداری است.
شهرداری دارای شخصیت حقوقی استقلال مالی واداری هستند وازخودداری اموال بودجه ودرآمد حقوق وتکالیف مخصوص وممتاز از دولت هستند.
شوراها امروزه در زندگی مردم به عنوان یک نهاد اصیل و بومی ودرعین حال بازویی توانمند دوموکراسی درکنار سایر نهادهای دولتی حکومتی محسوب می گردد.
1_شوراها می توانددر جهت رشد وشکوفایی جامعه مدنی برخواسته از عمق توده مردم کمک شایان توجهی نمایند.
2_درجهت ارتباط مردم وحکومت می توانند نقش یک حلقه اتصال بسیار محکم وقوی را به عهده بگیرند.
3_شورا به عنوان نماینده مردم بودن می توانند مطالبات مردم رابا نهادها وارگان های دولتی ذیر ربط گوشزد نموده وتا حصول نتیجه و پیگیری های لازم را به عمل آورند.
طبیعتا شورا به عنوان نهاد انتخاباتی برآمده از خرد جمعی وشهروندان و موظف به پاسخگویی و ارایه عملکرد شفاف خود به شهروندان است،شوراها باید برحسن اداره شهرداری نظارت کنند وشهرداری نیز باید شفاف سازی کنند درآمدهایشان رابه اطلاع عموم عموم برسانند.
(به امید روزی که پست اجرایی حق وعدالت به دست صاحبان اصلی وعادل خود برسد تا شاهد چنین وضعییت های شرم آوری نباشیم ودرضمن یکی از وظایف مهم شوراشهر صیانت از اعتماد مردم به قانون است)
صادق حیدریان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار