با توجه به ویژگی های این روحانی جوان و ارتباط موثر وی و دانش آموزان ، این مدرسه اکنون به عنوان یکی از بهترین مدارس منطقه معرفی شده است و دانش آموزان علاقه بسیار زیادی به داشتن معاشرت های دوستانه با این روحانی از خود نشان داده اند.
کد خبر: ۴۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 24 April 2017
همواره یکی از کانون های مورد توجه در بخش معظلات اجتماعی ، مناطقی است که به عنوان ، مناطق پرخطر معرفی می شوند.
در این گونه مناطق آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه هایی است که ماموریت کمک به تغییر وضعیت در این مناطق را بر عهده دارد.
در یکی از طرح های ابتکاری و اثر گذار ، آموزش و پرورش توانسته با کمک طلاب ، نمونه ای از موفقیت و تغییر در این مناطق را عملی و الگویی برای دیگران باشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در یکی از مدارس مربوط به مناطق پرخطر ، با حضور یکی از طلبه ها به عنوان مشاور و همراه دانش آموزان ، این مدرسه از مدرسه ای دارای مشکلات فراوان جوانان به عنوان مدرسه ای سالم و کاملا تغییر یافته تبدیل شود.
هادی زارع پور با تشریح چگونگی ، طرح " مدرسه ی امین" در کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : در جلسات مربوط به بررسی معظلات اجتماعی همواره مناطقی مطرح شده که از آن ها به عنوان مناطق پرخطر یاد شده است . در این مناطق به علت حاشیه نشینی جرائم مهمی صورت می گیرد و مدارس این مناطق مهمترین نقاط آسیب پذیر است که می تواند به مشکلات بیشتر اجتماعی منجر شود. بر همین اساس آموزش و پرورش با همکاری روحانیون در قالب ، کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، اقدام به مرتفع نمودن معظلات اجتماعی این مناطق نموده است.
هادی زارع پور افزود : در آموزش و پرورش تصمیم بر ایجاد 8 مدرسه ی امین در مناطق مختلف استان ، گرفته شده است که تاکنون 3 مدرسه ی آن ایجاد شده است. در این مدارس با حضور ثابت و تمام وقت یکی از طلاب جوان و دارای ویژگی های خاص ، سعی شده است با ارتباط موثر دانش آموزان و این روحانی ، دانش آموزان را ضمن پیشگیری از ورود به موقعیت های منجر به معظلات اجتماعی مانند اعتیاد و ... وارد موقعیت های مناسب کرد تا کمک کار رفع مشکلات مناطق پر خطر مذکور باشند.
هادی زارع پور در ادامه گفت : یکی از این مدارس در منطقه ای که با استعلام از مراکز مربوطه به عنوان "منطقه ی پرخطر معرفی شده است ، یکی از روحانیون به صورت تمام وقت مستقر شده است که با توجه به ویژگی های این روحانی جوان و ارتباط موثر وی و دانش آموزان ، این مدرسه اکنون به عنوان یکی از بهترین مدارس منطقه معرفی شده است و دانش آموزان علاقه بسیار زیادی به داشتن معاشرت های دوستانه با این روحانی از خود نشان داده اند.
زارع پور افزود ، به نظر می رسد طرح "مدرسه های امین" یکی از بهترین راهکارهایی است که تاکنون نتیجه بسیار پرارزشی در رفع معظلات اجتماعی مناطق حاشیه نشین ، نشان داده است و ما امیدواریم دیگر مدارس امین را در سطح استان راه اندازی کنیم بلکه بتوان بر برخی معظلات و مشکلات خصوصا در مناطق حاشیه ای و پر خطر فائق آمد و این تهیده را به فرصت تبدیل کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار