قابل توجه مردم سه شهر دهدشت ، گچساران و یاسوج!
شاید تا به حال در استان کهگیلویه و بویراحمد با شبهاتی در خصوص وجود برخی تخلفات در شعب اخذ رای مواجه شده اید ! این که این تخلفات تا چه اندازه واقعی هستند و اینکه آیا راه دیگری برای تحول در نظام سنتی رای گیری وجود دارد یا نه؟ مواردی است که برگزاری الکترونیکی رای به آن پاسخ می دهد.
کد خبر: ۴۱۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 03 May 2017
شاید تا به حال در استان کهگیلویه و بویراحمد با شبهاتی در خصوص وجود برخی تخلفات در شعب اخذ رای مواجه شده اید ! این که این تخلفات تا چه اندازه واقعی هستند و اینکه آیا راه دیگری برای تحول در نظام سنتی رای گیری وجود دارد یا نه؟ مواردی است که برگزاری الکترونیکی اخذ رای به آن پاسخ می دهد.
در همین رابطه از مدت ها قبل اعلام شده بود که احتمال الکترونیکی برگزار شدن انتخابات در سه شهر گچساران ، دهدشت و یاسوج وجود دارد که در جدیدترین تصمیم گیری مسئولان ،  این امر حتمی شده است.
از آنجا که برگزاری الکترونیکی انتخابات شرایط رای گیری را از حالت سنتی قبلی خارج کرده است و با توجه به عدم شناخت مردم با شیوه جدید اخذ رای در شعب ، به سراغ مسئولین فنی برگزاری انتخابات الکترونیکی رفتیم تا جزئیاتی از چگونگی رای گیری الکترونیکی را برای مخاطبان توضیح دهند.
  رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد ، در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : از آنجایی که انتخابات این دوره شورای شهرهای یاسوج ، دهدشت و گچساران به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد ، کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد در راستای آموزش همشریان عزیز و فرهنگ سازی نحوه برگزاری این نوع انتخابات اقدام به برپایی 6 شعبه آموزشی در معابر پرتردد سطح شهر نموده است و لذا از همشهریان عزیز تقاضا داریم ضمن حضور در این شعب آموزشی و آشنایی با تجهیزات آن در رأی گیری انتخابات فرضی نیز شرکت نمایند تا کاملا با روند کار تجهیزات و فرآیند شرکت در انتخابات تمام الکترونیک آشنا شوند . ضمن اینکه توضیحات ارائه شده در دو شهر دیگر هم لازم به توجه هم استانی های عزیز است.
 
جزئیاتی از برگزاری الکترونیکی اخذ رای + تصاویر 
 
محمد فرجی زاده در ادامه افزود : اگر بخواهیم به طور خلاصه این فرآیند را تشریح کنیم به این صورت می باشد که:
1. ابتدا فرد مراجعه کننده در محیط بیرون از شعبه "کد" کاندیداهای مورد نظر خود را یاداشت نموده و سپس با به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی وارد شعبه خواهد شد.
2. فرد متقاضی کارت ملی و شناسنامه خود را جهت احراز هویت دستی به شعبه تحویل می دهد.
3. کارت ملی فرد جهت احراز هویت الکترونیکی به کاربر رایانه تحویل داده می شود.
4. در صورتی که فرد قبلا رأی نداده باشد برای وی مجوز رأی یا کارت تعرفه الکترونیکی صادر می شود.
5. فرد به همراه کارت مجوز رأی یا همان تعرفه الکترونیکی پای صندوق اخذ آرای الکترونیکی می رود.
6. کارت را در محل مخصوص بر روی دستگاه قرار داده و سپس کد کاندیداهای مورد نظر خود را وارد می کند و مطابق دستورات صندوق تایید نهایی انجام می نماید.
7. در این مرحله پس از رؤیت نتیجه چاپی رأی صادر شده وارد صندوق الکترونیکی اخذ آراء خواهد شد و فرآیند رأی گیری الکترونیکی تمام خواهد شد.
8. فرد مراجعه کننده کارت تعرفه الکترونیکی را به کاربر تحویل داده و کارت ملی و شناسنامه خود را تحویل می گیرد.
 
فرجی در ادامه بیان کرد در این گونه رای گیری حداکثر وقت صرف شده برای هر رای دهنده حدود 2 دقیقه است و برای اینکه مردم عزیز با این فرایند آشنا شوند حتما در رای گیری های فرضی و آموزشی سطح شهر ها شرکت کنند تا در روز اخذ رای با کمترین مشکل ممکنه مواجه شوند.
و در نهایت باید دید که آیا برگزاری الکترونیکی انتخابات با توجه به کم ترین دخالت نیروی انسانی در مراحل اخذ رای و شمارش آراء ، می تواند شبهات موجود در سال های گذشته را به حداقل برساند و آیا در انتخابات آینده این امکان برای سایر نقاط استان ، فراهم خواهد شد؟
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار