عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مراقب باشید بعضی‌ها دارند شعارهای انقلاب را عوض می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 04 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، حسن رحیم‌پور‌ازغدی در نشست دانشجویی با عنوان «دولت اسلامی» که در دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مراقب باشید در حکومت اسلامی عده‌ای درصدد تغییر شعارهای انقلاب هستند.

وی در تشریح شاخصه‌های حکومت اسلامی بیان کرد: یکی از ملاک‌های اصلی، تخصص و عمل‌گرایی به مسائل دینی است اما متأسفانه امروزه هر کسی خود را در حوزه مسائل دینی صاحب نظر می‌داند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در منابع اسلامی و شیعی وقتی سخن از رهبری مطرح است منظور مشروعیت حاکمان دینی است.

وی گفت: در روایات اسلامی در خصوص حاکمان دینی آمده است که هیچ‌کس حق اظهار نظر بدون در نظر گرفتن علم و تخصص در حوزه مسائل دین را ندارد.

رحیم‌پورازغدی تصریح کرد: هرچه درجه علم و عمل بالاتر باشد آن حکومت اسلامی‌تر است.

وی در خصوص نظریه‌پردازی عده‌ای از مسؤولان خاطرنشان کرد: عده‌ای بعد از مسؤول شدن نظریه‌پرداز می‌شوند و در تمامی حوزه‌ها بدون یک کلمه علم در مورد آن موضوع سخنوری می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چرا عده‌ای مراقب حرف‌هایی که می‌زنند نیستند و برای رأی آوری قول‌هایی می‌دهند که توان عملیاتی کردن آن را ندارند.

وی با بیان اینکه امروزه عده‌ای درباره مفاهیم انقلاب اظهار نظر می‌کنند، افزود: اظهار نظر باید آگاهانه، مسؤولانه و آزاد باشد، بنابراین نباید اجازه داد هر آدم به ظاهر نوع‌اندیشی در این باره سخن بگوید.

رحیم‌پورازغدی ابعاد فرهنگی، اجتماعی حاکمان در حکومت اسلامی را از منظر سخنان امام علی (ع) این‌گونه تشریح کرد: حاکم اسلامی باید دارای شاخصه دین عمیق و استدلالی باشد و بعد از کسب تخصص به میان مردم بیاید و در مورد عملکردش شفاف سخن بگوید و مردم و جامعه را نسبت به منکرات صورت‌گرفته بشوراند.

وی در ادامه با بیان اینکه در جامعه ما عده‌ای 30 سال است که مسؤول هستند با آنکه نه در جنگ و نه در انقلاب نقش‌آفرینی کردند، گفت: کسانی که برای انقلاب هزینه کردند زبان تلخی دارند که به مذاق بعضی از مسؤولان خوش نمی‌آید، اما یک عده ریاکار و منفعت‌طلب با آمدن هر دولتی ظاهرشان عوض می‌شود و مهم‌ترین تصمیم‌های دولت‌ها را هم می‌گیرند و شبیه بروکرات‌ها و تکنوکرات‌ها عمل می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یک قشر از روحانیت و روشنفکر برای جامعه ما خطرآفرین هستند، متذکر شد: اگر مسؤولی در جامعه به حقوق و ارزش‌ها بی‌تفاوت باشد و اما در عوض پای منفعت خود بایستد ظالم به‌جامعه است.

وی بابیان اینکه کسی که در دولت اسلامی منصوب می‌شود باید آدم تأثیرگذاری در جامعه باشد، ادامه داد: مسؤولیت باید دست کسانی باشد که عالم بالله  و به خدا و قیامت باور داشته باشد.

رحیم‌پورازغدی با تأکید بر اینکه چرا باید در مورد مسائل جامعه شفاف‌سازی صورت نگیرد، ادامه داد: مسؤولان باید جوری خدمت کنند که خاطره‌ای خوش از خود برای رضایت مردم در شهرها و روستاها به‌جا بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار