دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده: تخلفات انتخاباتی در قانون انتخابات آمده و هر کاندیدی حداقل یک‌بار باید این قانون را مطالعه نماید تا بتواند خود را برای رقابت و یا اجرای قانون آماده سازد.
کد خبر: ۴۲۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳ 09 May 2017
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده با اشاره به لازم‌ الاجرا بودن قانون برای همه گفت: در اجرای قانون با هیچ کس تعارف نداریم و امنیت و سلامت و صحت انتخابات اولویت اصلی ما در اجرای این برنامه‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، عبدالله سعادتیان در جلسه توجیهی تخلفات انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در لنده خدمت به مردم را توفیق بزرگی برای کاندیداها خواند و گفت: اگر ثبت‌نام و حرکت ما در انتخابات در جهت خدمت به مردم باشد عین بندگی و عبادت را به جای آورده‌ایم.

وی افزود: کاندیداها باید اصل صداقت را در برخورد با مردم حفظ کنند و از دادن وعده‌های انتخاباتی غیر قابل اجرا و خارج از توان خود خودداری کنند تا فردا شرمنده مردم نشوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده جلب نظر مردم با حیله و نیرنگ و تطمیع را خلاف قانون دانست و تصریح کرد: صداقت برای مردم بیش‌تر از وعده‌های غیر قابل اجرا مهم بوده و مردم آن را بهتر می‌پسندند.

سعادتیان جلوگیری از خسارت به بیت‌المال و حفظ آبروی مردم را وظیفه اصلی دستگاه قضایی و مجریان انتخابات دانست و یادآور شد: وظایف متعددی در حوزه پیشگیری از جرم وجود دارد که هم دستگاه‌های متولی انتخابات و هم کاندیداها و مردم باید نسبت به اجرای آنها دقت لازم را داشته و از وقوع جرم پیشگیری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: تخلفات انتخاباتی در قانون انتخابات آمده و هر کاندیدی حداقل یک‌بار باید این قانون را مطالعه نماید تا بتواند خود را برای رقابت و یا اجرای قانون آماده سازد.

وی افزود: تحریک و تخریب چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی جرم بوده و توسط دستگاه قضا قابل پیگیری بوده، باید آگاهی لازم در خصوص استفاده از فضای مجازی به مردم ارائه شود.سعادتیان گفت: سلامت، صحت و امنیت انتخابات در شهرستان بیش از هر چیز دیگر برای ما مهم بوده چراکه به فرموده مقام معظم رهبری باید بستری فراهم شود تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.دادستاد عمومی و انقلاب لنده ادامه داد: بازی با احساسات مردم و طوایف خلاف قانون بوده و می‌تواند موجبات نا امنی را در شهرستان پیاده سازد.

سعادتیان در بخش دیگری از سخنان خود به تخلفات انتخاباتی اشاره و خاطر نشان کرد: تجمع و اخلال در نظم عمومی، تخریب و تحریک افراد، بازی با احساسات اقوام و طوایف، تهدیدی و تطمیع، شایعه‌پراکنی و تبلیغات زود‌هنگام و ... جرم بوده و کاندیداها در صورت بروز باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده در ادامه گفت: در اجرای قانون با هیچ کس تعارف نداریم و امنیت و سلامت و صحت انتخابات اولویت اصلی ما در اجرای این برنامه‌ها خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار