مدیرکل صادرات صنایع دستی : کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان سومین استان برای اجرای این طرح انتخاب شده است. البته ما پیگیر آن هستیم که این طرح در استان‌های دیگر نیز اجرا شود.
کد خبر: ۴۲۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱ 10 May 2017

برای نخستین‌بار، ۱۶ کیوسک صنایع دستی با حضور زهرا احمدی‌پور - رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در زنجان افتتاح شدند.

پویا محمودیان - مدیرکل صادرات صنایع دستی - در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره اظهار کرد: توافق‌هایی با شهرداری زنجان داشتیم. پیش از آن نیز خانم احمدی‌پور، نامه‌ای را به استاندارهای ۳۱ استان نوشت تا کیوسک‌های صنایع دستی به‌عنوان محلی برای عرضه محصولات صنایع دستی در استان‌ها راه‌اندازی شوند.

او ادامه داد: بعد از نامه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، من نیز نامه‌ای را مبنی بر همین موضوع به مدیران کل اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها نوشتم تا این کیوسک‌ها با رعایت جاذبه‌های بصری و به‌طوری که در شأن صنایع دستی باشد، طراحی و نصب شوند و صنعتگران بتوانند محصولات خود را به‌صورت مستقیم در آن‌ها عرضه کنند.

محمودیان گفت: زنجان به‌عنوان اولین استان، برای این کار در نظر گرفته شد و به احتمال زیاد، کرمانشاه دومین استانی است که این کیوسک‌ها در آن راه‌اندازی می‌شود. همچنین کهگیلویه و بویراحمد نیز به‌عنوان سومین استان برای اجرای این طرح انتخاب شده است. البته ما پیگیر آن هستیم که این طرح در استان‌های دیگر نیز اجرا شود.

مدیرکل صادرات صنایع دستی درباره این‌که شرایط واگذاری این کیوسک‌ها چیست؟ توضیح داد: این ۱۶ کیوسک به‌صورت نمادین افتتاح شده‌اند و قرار است در نقاط دیگر شهر زنجان نیز نصب شوند. شرایط واگذاری این غرفه‌ها هنوز اعلام نشده و به محض انجام بررسی‌های لازم، اطلاعات تکمیلی در آینده اعلام می‌شود.

محمودیان همچنین درباره تامین هزینه‌های راه‌اندازی این کیوسک‌ها، اعلام کرد: هزینه کیوسک‌های صنایع دستی را از محل بودجه‌هایی که می‌توانیم از سازمان در اختیار بگذاریم، در نظر گرفتیم و بخش دیگری از آن نیز با همکاری سایر ارگان‌ها در استان‌ها تامین می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار