در سال 95تعداد 8 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده اند که این رقم در سال 94 تعداد 9 نفر بوده است.
کد خبر: ۴۲۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴ 14 May 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از اداره كل روابط عمومي پزشكي قانوني استان، در سال 95تعداد 8 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده اند که این رقم در سال 94 تعداد 9 نفر بوده است. از كل تلفات مسموميت با گاز منوكسيد كربن در سال گذشته4 نفر مرد و 4 نفر ديگر زن بودند.

در صورت مواجه با مسمومیت با گاز مونواکسید کربن:
اگر چنانچه کسی با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شده باشد بایستی سریعا او را از محیط آلوده به این گاز خارج نموده و در تماس با هوای آزاد گذاشت، در مسمومیت های شدید بایستی به مصدوم تنفس مصنوعی داده شود و ضمن هماهنگی با فوریتهای پزشکی در اسرع وقت درمان با اکسیژن را مورد توجه قرار داد. توجه به این نکته ضروری است که در موارد تجمع شدید گاز، علائم مسمومیت طی چند ثانیه می تواند منجر به بیهوشی و مرگ فرد شود.

مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در کودکان و سالمندان زودتر بروز می‌کند:
استفاده از آب گرمکن دیواری ، خودرو روشن در فضای بسته و پارکینگ ها، گاز ذغال تجمع یافته در محیط های بسته حتی در تابستان احتمال دارد افراد را دچار گاز گرفتگی کند. هرچند در این فصل به علت باز بودن پنجره‌ها و روشن بودن کولرها، مونواکسید کربن چندان انباشته نمی‌شود این در حالیست که در فصل‌های سرد به علت تلاش برای حفظ هوای گرم داخل فضاهای بسته، احتمال گاز گرفتگی افزایش می یابد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که در شرایط یکسان،علایم مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در کودکان و سالمندان زودتر بروز می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار