جنجال انتخاباتی در رسانه های کهگیلویه و بویراحمد
اما پس از دو قطبی شدن محض جو انتخاباتی استان پس از سخنان عجیب تاجگردون ، فضای مجازی متاثر از این دو دیدار نامزدهای ریاست جمهوری ، با انبوهی از پیام های رد و بدل شده مواجه شد.
کد خبر: ۴۲۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 17 May 2017
پس از ورود رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد و استقبال غیره منتظره مردمی از وی که موجب تحیر همگان شد ، اصلاح طلبان مصمم به واکنشی فوری به این موضوع شدند بلکه بتوانند روند رو به افزایش ، سرازیر شدن امواج به سمت این نامزد انتخاباتی را مهار کنند . از اینجا بود که با بسیج تمام امکانات از پتانسیل نیرو تا نخبگان سیاسی ، اقدام به تلاش برای شکستن امواج استقبال از رئیسی نمودند.
وزن کشی طرفداران دو نامزد
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از همان لحظات ورود رئیسی به استان ، بحث و جدل های رسانه ای و شبکه های اجتماعی رو به فزونی نهاد و در حالی که مشخص بود حامیان روحانی از این استقبال متحیر و متعجب هستند و از طرف دیگر با پیگیری اخبار مربوط به فضای جامعه و مجازی بعد از مناظره ها ، روند رو به رشد آراء رئیسی را خطر جدی احساس کردند و دست به کار شدند تا اقدامات مقتضی را انجام دهند. بر همین اساس در اولین اقدام غلام رضا تاجگردون را به یاسوج آوردند تا در ستاد روحانی حمایت کامل خود از این نامزد ریاست جمهوری را نشان دهد و با ایجاد جوی تبلیغاتی ، مانع از نفوذ بیشتر موج ایجاد شده ی رئیسی در میان اردوگاه خود شوند.
 
 از دخالت مستقیم دولتی ها تا وزن کشی طرفداران دو نامزد ریاست جمهوری + تصاویر
 
تصویر حضور هواداران رئیسی از جایگاه خبرنگاران
تاجگردون هم در این همایش اصلاح طلبان سنگ تمام گذاشت و با ایراد سخنانی تند و کوبنده و البته تا حدود زیادی توهین آمیز بر علیه رئیسی و قالیباف ، توانست موجی کاملا احساسی در میان هواداران روحانی بوجود آورد . تاجگردون با تحقیر رئیسی و در میان کشیدن موضوع نبات و برخی مسائل دیگر و تهدید قالیباف به پیگیری یک موضوع فساد پس از انتخابات، چنان فضای احساسی بوجود آورد که پس از درخواست آخر خود برای حضور حداکثری برای استقبال از جهانگیری در فردای این همایش ، نتیجه آن را ببیند.
روز پس ازهمایش هم اسحاق جهانگیری وارد یاسوج شد و در مصلی به دیدار هواداران رفت که با جمعیت چشمگیری روبه رو شد که به قول تاجگردون و با کمی اغراق اعلام شد تا بحال این مصلی چنین جمعیتی به خود ندیده است.
 
از دخالت مستقیم دولتی ها تا وزن کشی طرفداران دو نامزد ریاست جمهوری + تصاویر 
تصویر هواداران جهانگیری از جایگاه خبرنگاران
 
اما پس از دو قطبی شدن محض جو انتخاباتی استان پس از سخنان عجیب تاجگردون ، فضای مجازی متاثر از این دو دیدار نامزدهای ریاست جمهوری ، با انبوهی از پیام های رد و بدل شده مواجه شد. عمده ی این پیام ها به رخ کشیدن حضور جمعیت زیاد طرفین بود که با اغراق و توهین و تهمت و البته تحلیل هایی از چگونگی حضور جمعیت ، همراه بود.
بسیج استان برای رئیسی
طرفداران روحانی از روز قبل از حضور رئیسی اعلام کردند که ستاد رئیسی همه ی استان را بسیج کرده است تا به مرکز استان بیایند و از رئیسی اعلام حمایت کنند و گرنه چنین جمعیتی در یاسوج برای رئیسی به مصلی نمی آمدند که البته به نظر می رسد انتقال آن جمعیت به یاسوج کاری سخت باشد هر چند طرفداران روحانی مصر هستند که چنین چیزی صورت گرفته است.
بسیج ادارات برای حضور در سخنرانی جهانگیری
اما در طرف مقابل هم یک روز قبل از حضور جهانگیری در یاسوج ، اعلام شد که از طرف مسئولین ، مدیران ادارات ملزم شده اند که کلیه کارمندان و مدیران و معاونین با همه ی پتانسیل های جمعیتی که در اختیار دارند به مصلی هجوم ببرند. رسانه های منتقد دولت و البته طرفدار رئیسی در روز ورود جهانگیری مستنداتی به نمایش گذاشتند که به قول خودشان ، ادارات مرکز استان در حال نیمه تعطیل بودند. آنچه که خبرنگار تابناک مشاهده کرد در این زمینه بر اساس تصاویر منتشر شده در سایت ،حضور مدیران چشمگیر بود ولی بسیج کارمندان چیزی است که باید مدعیان ، آن را با ادله اثبات کنند که معتقدند با گزارش های میدانی که منتشر کرده اند چنین اتفاقی افتاده است!
فارغ از هرگونه جانبداری باید گفت ، حضور هواداران در دو همایش بسیار گسترده و قابل تحسین بود اما اینکه حواشی آن و چگونگی جمع شدن این جمعیت را بتوان به این راحتی مستدل بیان کرد ، کمی سخت به نظر می رسد! خصوصا در زمینه انتقال افراد از نقاط مختلف استان به یاسوج!
دخالت دولتی ها در انتخابات!
اما نکته ای دیگر که در استان کهگیلویه و بویراحمد به یک چالش جدی تبدیل شده است ، اعلام دخالت مستقیم و بی پروای دولتی ها از شخص استاندار گرفته تا مدیران کل و دیگر مدیران شهرستان است که موجب اعتراضات گسترده ای شده است و البته دولتی ها هم به راحتی از کنار این خبرها می گذرند و تا کنون پاسخی نداده اند.
 
 از دخالت مستقیم دولتی ها تا وزن کشی طرفداران دو نامزد ریاست جمهوری + تصاویر
 
 استقبال استاندار از جهانگیری در فرودگاه یاسوج
حجت‌الاسلام صفدر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به برخی از قانون شکنی‌ها از سوی مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد در بحبوحه انتخابات اظهار کرد: حضور مسؤولان در ساعت اداری در میتینگ‌های سیاسی و انتخاباتی در روز روشن از این دست قانون‌ شکنی‌هاست.
وی گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مسؤول اجرایی یک استان به چه حقی و بر اساس کدام قانون به استقبال یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در فرودگاه می‌رود آیا این قانون شکنی نیست.
پناهی بیان کرد: کارهای شما در آستانه انتخابات خنده‌آور است چرا که یا قانون را نمی‌دانید و یا به قانون دهن کجی می‌کنید و قانون زیر پا گذاشته می‌شود.
 
از دخالت مستقیم دولتی ها تا وزن کشی طرفداران دو نامزد ریاست جمهوری + تصاویر 
 استقبال معاون سیاسی استاندار از رئیسی در فرودگاه یاسوج

وی افزود: اکنون نیز به آقایان هشدار می‌دهیم که اگر مسؤولان و نهادهای مسؤول در برابر این قانون شکنی‌ها اقدام نکنند پاسخ دندان شکنی به مسؤولان قانون‌شکن داده خواهد شد.
پناهی در ادامه گفت: مدیرکل انتخابات استان در مراسم استقبال از جهانگیری شرکت می‌کند که این خود از نوع قانون شکنی است و به همین جهت نسبت به حرکت‌های غیر قانونی استاندار و مسؤولان قانون‌شکن اعتراض داریم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که این روزها در مرکز استان می گذرد بخشی به خاطر جو احساسی بوجود آمده در استان خصوصا تحریکات نسنجیده برخی نخبگان سیاسی است و بخشی از آن هم بصورت طبیعی ، بکارگیری همه ی پتانسیل های مدیریت ستاد های انتخاباتی است که البته فارغ از اقدامات غیر قانونی ، می تواند باعث ایجاد فضای شور در زمان تبلیغات و ایجاد فضای شعور در روز اخذ رای ، شود هر چند نباید تخلفات احتمالی را نادیده گرفت و مسئولین مربوطه هم بدون از جانبداری ، با این تخلفات برخورد قانونی و متناسب انجام دهند.
 
از دخالت مستقیم دولتی ها تا وزن کشی طرفداران دو نامزد ریاست جمهوری + تصاویر 
 تصویر بخش مربوط به خواهران در دیدار رئیسی ( زاویه دوربین درب ورودی)
 
از دخالت مستقیم دولتی ها تا وزن کشی طرفداران دو نامزد ریاست جمهوری + تصاویر
 تصویر بخش مربوط به خواهران در دیدار جهانگیری ( زاویه دوربین درب ورودی) ضمنا تصاویر در هنگام سخنرانی هر دو کاندید ضبط شده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار