نگاهی به نتایج شورای شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
یکی از ویژگی های این دور از انتخابات شوراها در شهرستان چرام رقم خورد که یکی از نامزدها توانست با کسب آرای چشمگیر ، بصورت قاطع نفر اول منتخبین باشد.
کد خبر: ۴۲۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 20 May 2017
انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ، روز گذشته در حالی برگزار شد که نتایج اعلام شده حکایت از مشارکت خوب استان کهگیلویه و بویراحمد در این دوره بود و البته تحلیل نتایج حکایت از برخی ویژگی ها در این دوره از انتخابات است.
یکی از ویژگی های این دور از انتخابات شوراها در شهرستان چرام رقم خورد که یکی از نامزدها توانست با کسب بیش از 4 هزار رای بصورت قاطع نفر اول منتخبین باشد. اما در شورای شهر یاسوج یکی از جلوه های ویژه ! تبلیغات ، مربوط به بانوان بود که علی رغم تبلیغات چشمگیر که گاها مورد انتقاد فرهنگی هم قرار گرفت ، نتوانستند خود را در میان منتخبین جای دهند تا در این دوره شورای شهر یاسوج بطور کل مردانه باشد!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با اعلام نتایج شمارش آرای شوراهای مراکز شهرستان های استان ، منتخبین نشستن بر کرسی شورای شهرهای مذکور مشخص شدند.
پدیده ی انتخابات شورای شهر چرام
در میان نتایج انتخابات شوراهای شهر ، نتایج شهر چرام با شگفتی همراه بود به گونه ای که نفر اول این منتخبین با  کسب بیش از 4000 رای توانست به پارلمان محلی دیار چشمه بلقیس ورود کند! این در حالی است که در بیشترین آرای ماخوذه در این شهرستان طی دوره های گذشته ، کسب چنین آرایی سابقه نداشته است.
و البته اعلام نتایج انتخابات شورای شهر چرام نشان داد که اعضای قبلی شورا با وجود حضور چند دوره ای در شورا ، مقبول مردم قرار نگرفتند و همه ی آن ها از حضور در لیست منتخبین توسط مردم کنار گذاشته شدند.
بر اساس این گزارش ، کرم الله سعیدی که عضو دوره های قبل این شورا بود و در دور چهارم نتوانسته بود موفقیتی برای ورود به شورا کسب کند و البته از منتقدین سرسخت ، عملکرد شورای چهارم این شهر هم بود ، با کسب رکوردی بالا به عنوان نفر اول این شورا انتخاب شود.
آمار اعلام شده در خصوص نتایج منتخبین شورای شهر چرام به شرح زیر است :
بر اساس این گزارش در این دوره آقایان کرم‌الله سعیدی با ۴۰۹۳ رای ، ابوالفتح بشارت با ۲۸۵۷ رای ، محمد مرادپور با ۲۸۳۸ رای ، عطالله حدادی با ۲۵۹۸ رای،  محمدتقی امیری با ۲۵۶۴ رای، حائز اکثریت آرای شورای اسلامی شهر چرام برای دوره جدید شدند.
نتایج ناامید کننده بانوان یاسوجی
یکی دیگر از ویژگی های انتخابات شوراهای شهرهای استان مربوط به شهر یاسوج با جمعیتی بالاست که البته در نتایج اعلامی بانوان هیچ حضوری نداشته اند، و نکته قابل تامل این نتیجه ، حضور پررنگ و گاها ناهماهنگ با فرهنگ عشایری منطقه ! در تبلیغات انتخاباتی بود که در روز اخذ رای نتوانسته بود رای دهندگان را به انتخاب حتی یکی از این نامزدهای خانم بنماید!
به نقل از فرمانداری بویراحمد اسامی منتخبین اصلی شورای شهر یاسوج بدین شرح است؛

1 فرشاد نگین تاجی      با 16هزار 776 رای

2  محمدرحیم دهرابپور   با 10هزار 282 رای

3  سید هدایت اکبری     با 9هزار و 608 رای

4 مسعود خوبانی          با 9هزار و 359 رای

5 علی اکبری تبار          با 9هزار و 218 رای

6 فرشید احمدی کیش  با 7هزار و 182 رای

7 کیوان آشنا               با 7هزار  و 60 رای

همچنین اسامی اعضای علی البدل شورای شهر یاسوج به این شرح است:

1 بهنام عباس نژاد          با 7هزار و 10 رای

2 خدابخش امیری          با 6هزار و 878 رای

3 عطاء الله دانشی         با 6هزار و 714 رای

4هدایت الله امیری         با 6 هزار و 703 رای

5 مهدی رستمی           با 6هزار و 489 رای
 
شورای شهر دهدشت 
علی پوزش  نتایج پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دهدشت را اعلام کرد.
فرماندار کهگیلویه گفت: محمد آرانپور با 8259 رأی، زین‌العابدین بالوایه با 6902 رأی، خسرو دیدار با 6850 رأی، فرزاد آذریان با 6671 رأی، ایرج سخن‌سنج با 5968 رأی، شهاب‌الدین تقوی با 5547 رأی و محمدحسین جمشیدی با 5547 رأی به عنوان منتخبان اصلی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر دهدشت انتخاب شدند.

پوزش افزود: محمد بخشی با کسب 5340 رأی و سعید دهش با 5340 رأی اعضای علی‌البدل شورای شهر شدند.
 
 دو عضو شورای چهارم لیکک اعتماد مردم را کسب کردند
 طبق نتیجه نهایی شمارش آراء در شهر لیکک اعضای اصلی شورای اسلامی این شهر مشخص شدند که در میان آن ها دو عضور سابق حضور دارند. 
بر اساس نتایج اعلامی به ترتیب محمد روحی فرد 2812 ، فضل الله باغ سخا 2730، خلیل دانشی اصل 2458، شعبان بهمئی 2323 و غیب اله جاوریان 2290 رای به عنوان منتخبین شورای شهر لیکک اعلام شدند.
آقایان  فریبرز خرم پور با  2265 و هوشنگ دهبانی نژادیان 2264 رای توانستند در جایگاه نفرات ششم و هفتم به عنوان اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر لیکک انتخاب شوند.
بنا بر این گزارش 2 عضو از اعضای شورای اسلامی دوره چهارم یعنی آقایان روحی فرد و جاوریان توانستند وارد پارلمان محلی شهر لیکک شوند .
اعلام نتایج شورای شهر سی سخت
 بر اساس اخرین نتایج اعلام شده ، اعضای منتخب شورای شهر سی سخت اعلام شدند. بر اساس این گزارش :
زینت نظری با ۱۹۲۵ رای نفر اول
ابراهیم جهانفکر با ۱۸۹۲رای نفر دوم
محمد حسین پرندوار با ۱۵۵۲ رای نفر سوم
داریوش محسنی با ۱۵۳۴ رای نفر چهارم
و مهرزاد وفایی با ۱۳۷۹ رای به عنوان نفرات اول تا پنجم انتخابات شورای شهر سی سخت انتخاب شدند.
شهرام جهانفکر نیز با کسب ۱۱۸۰ واحسان امیری با ۱۱۵۶ رای به عنوان اعضای علی البدل شورای شهر سی سخت انتخاب شدند.
منتخبین شورای شهر لنده
بر اساس اعلام نتایج شمارش آ آرای ماخوذه در شهر لنده ، ایرج جرنده با 3154 رأی، سید امیرسنایی فرد با2241 رأی، عطب الله آهنین جان با 2238 رأی، امین کریم پور با2091 رأی و عزیزاله شریفی با2026 رأی به عنوان منتخبان اصلی پنجمین دوره شورای اسلامی شهرلنده انتخاب شدند.
 علی جان علی نژاد با2013 رأی و سبزعلی ویسی با1968 رأی به عنوان اعضای علی‌البدل شورای شهر انتخاب شدند.
 
دو عضو شورای شهر گچساران در شورای پنجم
بر اساس اعلام نتایج شمارش آرای ماخوذه ی انتخابات شورای شهر گچساران از مجموع ۵۲ هزار و ۸۲۲ رأی ریخته شده به ۶۴ صندوق رای حبیب الله عاملی مقدم با ۱۱ هزار و ۲۱۳ رأی، مسلم کرمی با ۱۰ هزار و ۳۰۴ رأی، سید ناصر حسینی با ۹ هزار و ۳۵۲ رأی، کیانوش بلوطی با ۹ هزار و ۲۷۰ رأی، رمضان عباسی با هشت هزار و ۱۲۶ رأی، افضل نظری با هشت هزار و ۱۱۲ رأی و نرگس زارعیان آبدگاه با هشت هزار و ۴۲ رأی به‌عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی این شهر انتخاب شدند.
علی محمد آقائی با هفت هزار و ۹۹۶ رأی، سعید کردلو با هفت هزار و ۳۰۰ رأی، مسعود ظفری با هفت هزار و ۴۳ رأی، رضا قشقایی با هفت هزار و ۳۰ رأی و حمید بخشایی با ۶ هزار و ۹۲۴ رأی به‌عنوان اعضای علی‌البدل این شورا انتخاب شدند.
اعلام اعضای شورای شهر باشت
 از مجموع 34 هزار و 66 رای واریز شده به16صندوق انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر باشت

نادر گرامی با 2هزارو 893 رای

بهادر دارسنج با 2 هزار و 831 رای

ابراهیم ظفری با 2 هزارو 682 رای

حبیب الله احمدی زاده با 2 هزار و 626 رای

و محمد جعفر نجاتی چهار راه گشین با 2 هزارو 263 رای به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی این شهر انتخاب شدند.

 مهدی قیصری زاده با یکهزارو 983 رای، هما آذربخت با یکهزارو 967 رای و سید جلال رحیمی بیدک با یکهزار و 732 رای به عنوان اعضای علی البدل این شورا انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار