با توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد:
واقعیت امر این است که پتانسیل نخبگی و نیروی میدانی وی عمده از اصلاح طلبان است که پس از یک توافق و کنار گذاشتن عارف ، به چهره ی برتر اجرایی کشور تبدیل شد .
کد خبر: ۴۲۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 20 May 2017
برخی معتقد هستند که تفسیر آرای ماخوذه نامزدهای ریاست جمهوری در بیشتر مناطق ایران را نمی توان به عنوان گرایش حزبی یا سیاسی افراد دانست ، چرا که بیشتر مردم در سراسر کشور بر اساس امواج بوجود آمده ی قبل از انتخابات خصوصا در روزهای پایانی تبلیغات ، دست به انتخاب می زنند . این که این نظر چقدر می تواند درست باشد خود نیاز به تحلیل و تحقیق دارد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، کمی بیش از 50 درصد از کهگیلویه و بویراحمدی ها ، به حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دوازدهم رای دادند. هر چند طیف های مختلف سیاسی ، تقریبا متفق القول هستند که روحانی از نیروهای اصلاحات محسوب نمی شود و خود روحانی هم خود را به عنوان نامزد اعتدالیونی که پس از انتخابات ریاست جمهوری 92 پا به عرصه سیاسی کشور گذاشتند ، معرفی می کند اما واقعیت امر این است که پتانسیل نخبگی و نیروی میدانی وی عمده از اصلاح طلبان است که پس از یک توافق و کنار گذاشتن عارف ، به چهره ی برتر اجرایی کشور تبدیل شد . حال با توجه به مقدمات گفته شده ، شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد ، در انتخابات دوازدهم با توجه میزان آرای ماخوذه آن ها به میزان تمایل به دو طیف اصول گرا و اصلاح طلب را می توان متمایل به جبهه ی اصلاحات یا اصولگرا تعریف کرد.
بنابر آمار اعلام شده کل آرای استان کهگیلویه و بویراحمد؛ ۳۶۱۷۶۱ رأی که از این تعداد ۱۸۳۶۴۱ متعلق به حسن روحانی است و بر اساس این آرا حسن روحانی در استان با کسب ۵۰.۷۶ درصد اول شد. و اگر میزان رای به حسن روحانی را ملاک اصلاح طلبی در نظر بگیریم ، گچساران با 62 درصد رای به وی به عنوان اصلاح طلب ترین شهرستان استان نام می گیرد و بهمئی با 43 رای اصولگراترین شهرستان استان نام می گیرد.
بر اساس آمار اعلام شده میزان رای شهرستان های مختلف به حسن روحانی و ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

رتبه اول: گچساران

روحانی ۶۲ درصد
رئیسی ۳۸ درصد

رتبه دوم: کهگیلویه

روحانی ۵۴ درصد
رئیسی ۴۶ درصد
رتبه سوم: چرام

روحانی ۴۹ درصد
رئیسی ۵۱ درصد
رتبه چهارم: باشت

روحانی ۴۸ درصد
رئیسی ۵۲ درصد

رتبه پنجم: دنا

روحانی ۴۷ درصد
رئیسی ۵۳ درصد

رتبه ششم: بویراحمد

روحانی ۴۶.۵ درصد
رئیسی ۵۳.۵ درصد

رتبه هفتم: لنده

روحانی ۴۴.۵ درصد
رییسی ۵۵.۵ درصد

رتبه هشتم: بهمئی

روحانی ۴۳ درصد
رئیسی ۵۷ درصد
لازم به توضیح است نمی توان نقش غلام رضا تاجگردون در جذب آرای شهرستان گچساران را برای حسن روحانی ، نادیده گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار