به فرض اینکه این حادثه آتش سوزی ساختمان می بود به علت نبود یک بالابر با فاجعه ای همچون پلاسکو مواجه می شدیم و قطعا تلفات سنگین انسانی را شاهد بودیم.
کد خبر: ۴۲۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ 22 May 2017
لحظاتی پیش مامورین آتش نشانی به همراه نیروهای اورژانس شهر یاسوج توانستند با اقدام به موقع مانع از بوقوع پیوستن حادثه ای تلخ شوند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ساعتی قبل از نیمه شب یکشنبه ، مامورین آتش نشانی شهر یاسوج با اقدام به موقع توانستند اعضای محبوس در طبقات یک ساختمان ، که بالغ بر 15 نفر می شدند را نجات داده و تحویل اورژانس این شهر که در محل حاضر بودند ، داده تا اقدامات پزشکی روی مصدومین صورت گیرد.
بنابر گزارش میدانی خبرنگار تابناک ، گویا گاز کلر از محل پرورش قارچ خوراکی واقع در زیر زمین واحد نیمه ساخت مجاور محل حادثه ، به طبقات ساختمان مذکور نشت کرده و ساکنان با باز کردن درب خانه با حجم زیادی از گاز کلر مواجه ، که باعث ایجاد مسمومیت و تنگی نفس آنها می شود.
 
حادثه در یاسوج/ نشت گاز سمی به طبقات یک ساختمان مسکونی + تصاویر 
 
یکی از اعضای ساکن که به زحمت و با حالتی نیمه هوشیار خود را به پایین ساختمان رسانده بود به تابناک گفت : ما در خانه بستگان خود که ساکن یکی از طبقات این ساختمان بود ، میهمان بودیم . لحظه ای درب خانه را باز می کنم که با بویی عجیب و بسیار آزار دهنده مواجه می شوم ! فورا درب خانه را بستم و به اعضای خانه گفتم که پشت درب خانه حجم زیادی از یک گاز جمع شده که باعث ایجاد مشکل تنفسی در من شد . ابتدا افراد خانه را به هوای آزاد بالکن ساختمان هدایت کرده و پس از چند لحظه با مامورین اورژانس و آتش نشانی تماس گرفتیم و خودم هم با زحمت و در حالتی نامتعادل به بیرون از ساختمان آمدم بلکه کاری برای کمک به خانواده انجام دهم.
 
 حادثه در یاسوج/ نشت گاز سمی به طبقات یک ساختمان مسکونی + تصاویر
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از حضور مامورین آتش نشانی و اورژانس ، ابتدا مامورین آتش نشانی با استفاده از نردبان به طبقات بالایی که زنان و کودکان در بالکن های ساختمان جمع شده بودند رفتند اما با توجه به عدم توانایی خروج افراد از راه نردبان ، مامورین با استفاده از دستگاه های اکسیژن آن ها را از پله های ساختمان خارج کردند و تحویل ، نیروهای اورژانس دادند که نیروهای اورژانس هم پس از انجام اقدامات اولیه ، تعدادی را برای تکمیل روند درمان به مراکز درمانی اعزام کردند.
چند نکته در خصوص این حادثه
 - اولین نکته مربوط به منبع نشت گاز کلر بود که از یک سالن در زیر زمین ساختمان مجاور بود و گویا در این محل قارچ خوراکی پرورش داده می شده ! صاحب زیر زمین پس از تزریق زیاد گاز کلر برای ضد عفونی کردن سالن درب آن را بسته و از محل می رود اما پس از مدتی این گاز به طبقات ساختمان مجاور نشت می کند و باعث ایجاد این حادثه می شود.مامورین آتش نشانی با هماهنگی مامورین نیروی انتظامی اقدام به شکستن قفل سالن می نمایند که با حجم زیادی گاز کلر که به شدت روی مامورین اثر مسمومیتی داشت مواجه می شوند!
 در این خصوص این سئوال مطرح است آیا پرورش قارچ خوراکی در این محل مسکونی مجاز بوده یا نه ؟
 
حادثه در یاسوج/ نشت گاز سمی به طبقات یک ساختمان مسکونی + تصاویر
- نکته دوم در خصوص عدم وجود امکانات لازم برای امدادرسانی در اینگونه مواقع است. به فرض اینکه این حادثه آتش سوزی ساختمان می بود به علت نبود یک بالابر با فاجعه ای همچون پلاسکو مواجه می شدیم و قطعا تلفات سنگین انسانی را شاهد بودیم.
این حادثه ، این مهم را باید برای مسئولین شهر یاسوج روشن کرده باشد که نبود امکانات و عدم توجه به نکات ایمنی در ساخت و سازها ، می تواند فاجعه ای را رقم بزند که جبران آن چندان ساده نخواهد بود!
تصاویر تکمیلی: 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار