به هر جهت استاندار باید متوجه شده باشد که این اولین محک واقعی مدیران و فرماندارانش بوده است ، فرماندارانی که ناشیانه ، به موضوع مهم طایفه گرایی در استان و حساسیت های بالای انتخابات شوراها ، توجه نکردند.
کد خبر: ۴۲۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 22 May 2017
پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج ، خصوصا در حوزه ی انتخابات شوراها ، برخی اعتراضات دومینو وار در برخی شهرستان های استان به وقوع پیوسته است.
اعتراضات اولیه از شهرستان چرام آغاز شد که پس از بوجود آمدن اشتباهاتی در درج آرای منتخبین این شهر و اعتراضات مرتبط با آن ، تغییراتی در ترکیب 5 نفر منتخب این شورا بوجود آمد.
پس از آن در خبری دیگر اعلام شد ، برخی معترضان جلوی فرمانداری شهرستان بهمئی تجمع کرده و به روند برگزاری انتخابات معترض شدند که البته دادستان بهمئی قول پیگیری اعتراضات را داد. اما در جدیدترین مورد از اعتراضات ، تعدادی از کاندیداهای شورای شهر گچساران با تشکیل جلسه ای ، هماهنگی لازم را میان خود انجام دادند تا موارد اعتراضی خود را به سمع فرماندار برسانند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، 13 نفر از نامزدین انتخابات شورای شهر گچساران ، در جلسه ای ، اقدام به هماهنگی بر سر موضوع شکایت و تصمیم برای اعلام موارد اعتراضی مورد نظر ، به فرمانداری نمودند.
این افراد ، اعتراض خود را به صورت کلی تحت عنوان روند نامطلوب برگزاری انتخابات در شهر گچساران اعلام کرده اند و از جزئیات مکتوب و ارائه شده به فرمانداری چیزی عنوان نکردند.
 
دومینوی اعتراضات به گچساران رسید/  تجربه تلخ برگزاری اولین انتخابات شوراها توسط اعتدالیون 
 
تجربه تلخ برگزاری اولین انتخابات شوراها توسط اعتدالیون
از نوع اعتراضات قبل ، حین و بعد از انتخابات کاملا مشهود است که اعتراضات گسترده ای هم در میان اصلاح طلبان و هم در میان دیگر طیف ها ، چه در عرصه ی ملی و چه در عرصه منطقه ای( محلی) ، وجود داشته و دارد.
قبل از انتخابات نوع ورود و دخالت در تبلیغات در میان دولتی ها چنان بی پروا و غیره حرفه ای بود که اعتراض و دخالت نهاد های امنیتی را باعث شده بود.
 مدیران کم تجربه و غیره حرفه ای دولت در مدت سه سال و نیم گذشته چنان بی خیال لزوم بیان دستاوردهای دولت شده بودند که داد همه ی طرفداران روحانی را درآورده بودند . اما با نزدیکی انتخابات و شروع تبلیغات ، به ناگاه بطوری ناشیانه سعی در حمایت دولت نمودند که اصل بی طرفی مسئولین اجرایی انتخابات را زیر سئوال بردند و از طرف دیگر انتخابات مهم شوراهای شهر و روستا که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود را رها کرده و نتوانستند مدیریت کنند تا شاهد اتفاقات عجیب و غریبی باشیم که باید امیدوار بود به رویه ای برای دوره های بعد تبدیل نشود!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در راس تیم مدیریتی دولت در استان بود هم چندان مورد قبول طرفین نبوده است ! از یک طرف که اصلاح طلبان باشد به عدم استفاده از نیروهای واقعی اصلاحات در راس امور اجرایی متهم است و از طرف طیف مقابل هم به استفاده از مدیرانی که باری به هر جهت هستند و چندان توانایی اجرایی ندارد ، مورد انتقاد است.
در خصوص مدیران ، از ابتدا نالایقی بسیاری از آن ها در حوزه ی اجرایی کاملا مشهود بود! هر چند خادمی به این امر چندان توجهی نداشت و تا برگزاری انتخابات جدید اکثریت آن ها را حفظ کرد اما این عدم توجه به انتقادات خود در نقطه ای بسیار حساس نمود پیدا کرد تا اکنون ، مدیر کلان اجرایی هر شهرستان با بحران هایی رو برو شوند که مطمئنا توانایی مدیریت آن ها را ندارند و احتمالا تنها راه موجود خود را توسل به گزینه فرافکنی و اتهام زنی ، بدانند. 
به هر جهت استاندار باید متوجه شده باشد که این اولین محک واقعی مدیران و فرماندارانش بوده است ، فرماندارانی که ناشیانه ، به موضوع مهم طایفه گرایی در استان و حساسیت های بالای انتخابات شوراها ، توجه نکردند و الان هر روز در گوشه ای از استان صدای معترضین بلند می شود. هر چند برخی در خصوص نقد اول بر مدیران ، یعنی عدم انعکاس دست آوردها را کم کاری مدیران در اطلاع رسانی نمی دانند ، بلکه از خالی بودن دست آن ها در داشتن سوژه های مهم خبری از دست آوردها می دانند!
حال به نظر می رسد ، اتفاقات اخیر و عملکرد نه چندان موفق دولتی های کهگیلویه و بویراحمد ، دور دوم دولت روحانی در استان را با تغییرات گسترده همراه خواهد کرد که در این صورت ، آنچه مدیران در زمان انتخابات انجام داده اند در ازای مدیریت قبلی خود بوده است و نباید انتظاری برای حضور در پست های مدیریتی دولت دوم روحانی داشته باشند! چرا که ضعف شدید در حوزه ی مدیریت اجرایی استان بسیار مشهود و دردسرساز بوده است!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
اگه تونستی ارا دولت تدبیر وامید را در زادگاههای مدیران ومعاونین اموزش وپرورش دهدشت ولنده وچرام وباشت چاروسا ودیشموک بررسی کن فکر کنم ناکارامدیشون معلومه.گزارش زیبایی میشه
ناشناس
|
France
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
هی دلتو به همین چیزا خوش کن تابناک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار