کاندید پیروز ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد
نکته جالب این انتخابات پس از پایان ، تحلیل های روسای دو ستاد استانی رئیسی و روحانی در کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۴۲۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 24 May 2017
انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و دکتر حسن روحانی با رای بسیار خوب و قاطع به عنوان رئیس جمهور دوازدهم انتخاب شد تا نیازی به تخلیه ی ساختمان دولت نباشد و چهار سال دیگر عهده دار امور اجرایی کشور باشد. اما نکته جالب این انتخابات پس از پایان ، تحلیل های روسای دو ستاد استانی رئیسی و روحانی در کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بر اساس آمار غیر رسمی اعلام شده ، میزان رای روحانی در استان 183641 رای و رئیسی 178120 رای اعلام شده است که بر این اساس و در صورت تایید نهایی باید گفت حسن روحانی برنده انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد بوده است . اما رئیس ستاد رئیسی در استان در تجزیه و تحلیل آمار چیز دیگری رااستنباط می کند.
طرفداران دولت با وجود مهندسی انتخابات شکست خوردند
حجت‌الاسلام صفدر پناهی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد و در آیین تجلیل از آن‌ها اظهار کرد: رقیب ما در استان هر آن چه را که لازم بود به صحنه آورد و از نمایندگان اصلاح‌طلب ادوار گذشته گرفته تا کسانی که به تازگی مدعی خط اعتدالی شده‌اند به کمک آن‌ها آمدند.
پناهی بیان کرد: باید دید که آن‌ها چگونه با ما به رقابت پرداختند در حالی که هزینه ما در یک شهرستان تنها سه میلیون تومان بود و آن‌ها باید به مردم بگویند که چه قدر خرج کردند.
 
قرائت جالب روسای ستادهای روحانی و رئیسی از برنده انتحابات 

وی گفت: از استاندار گرفته تا دهیاران به میدان آمده بودند و با یک قشون تمام مسلح به مصاف ما آمدند اما در برابر ما که دست خالی داشتیم شکست خوردند و می‌دانیم که از تهران چه سرزنش‌ها که نشدند.
رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام پناهی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیروز انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد جریان انقلابی بود و می‌دانیم که چه تشرهایی به آقایان بایت این شکست زده شده است.
وی گفت: تک تک سخنرانان ما پیروز میدان بودند و در تنها مناظره‌ای هم که برگزار شد آن‌ها را شکست دادیم و دیگر هم حاضر به برگزاری مناظره نشدند.
پناهی ادامه داد: یکی از موارد مهم در استان ما این است که چرا همیشه مشارکت در انتخابات در استان ما 100 درصد بود و اکنون به 70 درصد رسیده است که جای سؤال دارد.
وی افزود: سؤال است که مثلا آیا انتخابات مدیریت شده که در همه سال‌های پس از انقلاب مشارکت مردم ما در انتخابات نزدیک به 100 درصد بوده و اکنون به 70 درصد رسیده است؟.
این مسؤول در ستاد حجت‌الاسلام رئیسی گفت: هیأت‌های اجرایی یک طرفه بود و روی بسیاری از صندوق‌ها یک نفر نیرو هم نداشتیم.
وی گفت: در انتخاباتی که به بهانه شلوغی؛ هوادار یک کاندیدا را از یک درب دیگر وارد می‌کنند معلوم است که چه سرانجامی دارد.
پناهی بیان کرد: بر خلاف گذشته نماینده فرماندار بر سر صندوق‌ها دو نفر بود و برخی نیز نقش مبلغ را بر عهده داشتند.
وی گفت: همه این کارها را کردند اما باز هم در این استان شکست خوردند اما بدانند که اگر انتخابات مهندسی نشده بود و مشارکت به جای 70 درصد به 100 درصد می‌رسید با یک درصد بسیار بالا، شکست سنگین می‌خوردند.
 بالاترین نرخ رشد رای روحانی در کهگیلویه و بویراحمد بود
در طرف دیگر اما رئیس ستاد روحانی در کهگیلویه و بویراحمد تحلیل متفاوتی دارد! توفیقی گفت : بر اساس ارزیابی ها ، این استان بیشترین نرخ رشد اقبال عمومی به منتخب ملت را در بین همه استان های کشور داشته است.
سید ضیاء الدین رضا توفیقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : میزان نرخ رشد سبد رای حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی در این استان نسبت به دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری افزون بر 13 درصد بوده است.
 
 قرائت جالب روسای ستادهای روحانی و رئیسی از برنده انتحابات

وی تصریح کرد: این در حالی است که میزان نرخ رشد سبد رای منتخب ملت( دکتر روحانی) در کشور حدود 6.6 درصد بوده است.
رضا توفیقی ابراز داشت : استان کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار بیشترین میزان حضور و اقبال عمومی نسبت به جریان اصلاحات را در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا کسب کرده است.
وی همچنین از تمامی مجریان انتخابات، ناظران شورای نگهبان، نیروهای نظامی و انتظامی و نهاد های امنیتی، استاندار، فرمانداران و بخشداران کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد و گفت : بدون تلاش صادقانه این عوامل امکان خلق چنین حماسه با شکوهی نیز مقدور نبود.
وی همچنین تصریح کرد که نتیجه انتخابات، به معنای پایان ادبیات رقابتی و طعنه های انتخاباتی است و این پایان، باید آغازی برای رفاقت و همدلی در راستای پیشرفت همه جانبه استان و ارتقای بیش از پیش عزت، اقتدار و جایگاه ایران در سطح منطقه وجهان باشد.
رضاتوفیقی گفت : دولت منتخب، به طور حتم برای رفع محرومیت ها به رقبای خود نیز نیاز دارد به ویژه در استان کهگیلویه وبویراحمد که با انباشت محرومیت ها از سالیان متمادی مواجه است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار