فردا پنج شنبه گردوخاک رقیق در ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البزر و تهران رخ خواهد داد.
کد خبر: ۴۲۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 24 May 2017
سازمان هواشناسی اعلام کرده توده گرد و غباری از عراق در راه است که امروز به غرب کشور وارد شده و فردا دیگر نقاط کشور را فرا می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی بعد از ظهر امروز و همچنین فردا پنج شنبه، در نواحی شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رشد ابرهای جوششی، رگبارباران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی بیانگر شکل‌گیری توده گرد و خاک در غرب کشور عراق و انتقال آن به بخشهایی از نوار غربی کشور است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوای این مناطق خواهد شد.

به گفته وی این وضعیت با شدت کمتری از اواخر امروز و طی روز پنج شنبه در جنوب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تشریح کرد: امروز چهارشنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل آسمان غبار آلود و در مناطق شمالی این استانها با افزایش ابر و رگبار ورعد و برق و وزش باد و در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتری در اواخر وقت در زنجان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البزر و تهران گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: فردا پنج شنبه گردوخاک رقیق در ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البزر و تهران رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد: جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم باید به کار گرفته شود از جمله با توجه به پیش‌بینی کاهش کیفیت هوا به دلیل گردوخاک، توصیه می‌شود طی مدت یاد شده سالمندان، کودکان و بیماران دارای مشکلات تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار