با بررسی اعتراضات
پس از بررسی اعتراضات ، منتخب پنجم معرفی شد تا معترضینی که تا دو روز پیش محدوده ی فرمانداری را به عنوان اعتراض رها نمی کردند ! از دیشب با راه اندازی کارنوالهای شادی ، رضایت خود را از نتیجه اعلام شده جدید ، نشان دهند.
کد خبر: ۴۲۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 25 May 2017
اتفاقات چند روز اخیر و اعتراضات به نتایج اعلام شده ی شورای شهر چرام ، وضعیتی عجیب و باورنکردنی برای دستگاه سیاسی این شهرستان بوجود آورده بود به گونه ای که هر لحظه خبری منتشر می شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرمانداری چرام که در زمینه شمارش آرا و اطلاع رسانی بسیار ضعیف عمل کرده بود ، نهایتا با دخالت مسئولین و کارشناسان استانی توانست ، مهمترین مشکل این روزهای خود یعنی اعلام لیست نهایی را حل کند و در نهایت ، ابوالفتح بشارت را به عنوان عضو پنجم شورای این شهر معرفی کند تا معترضینی که تا دو روز پیش محدوده ی فرمانداری را به عنوان اعتراض رها نمی کردند ! از دیشب با راه اندازی کارنوالهای شادی ، رضایت خود را از نتیجه اعلام شده جدید ، نشان دهند.
 بر اساس آخرین نتایج اعلامی غیر رسمی و پس از بررسی اعتراضات ، ابوالفتح بشارت به رتبه پنجم و عضو پنجم شورا صعود کرد و اسماعیل رحمانی به رتبه بعدی تنزل پیدا کرد.
حواشی انتخابات
یکی از نکاتی جالب انتخابات شورای شهر چرام حذف همه ی اعضای شورای چهارم که داوطلب شورای پنجم بودند، بود که با بازشماری صندوق ها تنها عضو شورای چهارم هم از میان اعضای منتخب شورای پنجم حذف شد تا نشان دهنده ی این موضوع باشد که اعضای شورای چهارم نتوانسته است اعتماد مردم را به خود جلب کرده باشد.
انتخابات شهر چرام ، مانند دیگر انتخابات شوراها در استان هایی با بافت قومی و قبیله ای ، هیچ بویی از تاثیرپذیری از جناح های سیاسی نداشت و نتایج هم نشان داد که دو طایفه با تراکم جمعیتی بالا توانستند 4 کرسی از 5 کرسی شورا را به دست آورند و داوطلبینی که بیشترین فعالیت حزبی را داشتند ، در میان انتخاب های  طایفه ای محو شوند.
یکی دیگر از حواشی این انتخابات فعالیت افراد مسئول در اجرای انتخابات در محل اخذ رای بود که به وفور این تخلف را انجام داده و با صحبت کردن و اعمال نفوذ ، سعی می کردند برای کاندید مورد نظر خود ، از مردم قول رای بگیرند! که البته این امر تقریبا به یک رویه تبدیل شده و از اول کاندیداهای قدرتمند اعمال نفوذی در ترکیب هیات های اجرایی می نمایند ولی اثبات چنین امری چندان راحت هم نیست آن هم به دلیل بافت طایفه ای!
وجود تخلف های عجیب مانند تعرفه های اسکن شده در صندوق های رای ! که اگر اطلاع رسانی به موقع برخی افراد نبود ، احتمالا تغییرات دیگری در ترکیب فعلی اعضای منتخب بوجود می آمد.
و اما مهمترین موضوع ، شیوه ی اطلاع رسانی بود که عامل اصلی بروز تنش های این چند روز بوده است! در حالی که هنوز ، آرای صندوق ها به فرمانداری نرسیده و بصورت رسمی تایید نشده ، پیامک های اعضای صندوق به نمایندگان کاندیداها در بیرون آرا را اعلام کرده و تا قبل از رسیدن اولین صندوق به محل فرمانداری ، هلهله و شادی سراسر شهر را فرا می گیرد ! این در حالی است که اعلام کاندیداهای منتخب منوط به تایید ، آرای اعلامی صندوق ها از طرف مسئولین است!
در این زمینه تخلفات بیشتری در بیرون از محل اخذ رای صورت می گیرد که متاسفانه به رویه ای معمول تبدیل شده است و هر چند تقریبا همه بر آن صحه می گذارند اما تاکنون کسی نتوانسته مستندات را ارائه دهد و البته موضوع قبل از آنکه به مسئولین برگزاری مربوط شود به فرهنگ عمومی و تصور غلط از انتخابات است که برخی حاضر می شوند به هر قیمتی منتخب باشند و شاکله انتخابات را از روح حقیقی آن کاملا دور می کنند.
به هر جهت اتفاقات اخیر نشان داد که ، وجود مسئولین باهوش و ذکاوت و البته صادق و مدبر ، از لازمه های برگزاری یک انتخابات ، خوب و سالم است که متاسفانه در اکثر شهرستان های استان و با بوجود آمدن مشکلات و اعتراضات گسترده ، چنین مدیرانی ، کمتر به چشم می خورند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
واقعا تدبیر وامید همه جا همینجوریه اگه ارا را صادقانه وبدون دخالت بازشماری و تخلفات رابررسی نمایند در سطح کلان هم وضعیت فرق میکند ووووووو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
کاملا واضح دولت تدبی بی امید تخلف کرده ‌ . خدا ازشون نگذره .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
فقط اصلاحات
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
کاملا واضحه این کار رو انجام دادن تا مهندس رحمانی رو کنار بزنن و راحت به دزدیهاشون ادامه بدم خدا ازشون نگذره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
سلام.خیلی دعاکردم که اسماعیل رحمانی قبول نشودچون آدم مشکل تراشی است وفقط کارش گیردادن هست توی دانشگاه خیلی سخت گیری می کردبه دانشجویان،خدایاهزاران بارشکرکه موفق نشدآدم بدخلقی هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار