مجید علی‌پور با بیان اینکه حدود 90 درصد جمعیت عشایر شاغل هستند، گفت: جمعیت عشایر از زمان خردسالی فرزندان خود را به کار کردن و انجام امور مربوط به زندگی خود عادت می‌دهند.
کد خبر: ۴۳۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 28 May 2017
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: جامعه عشایری 35 درصد از صنایع دستی استان شامل 10 هزار متر گبه، گلیم، قالی، جاجیم و فرش را تولید می‌کنند.

مجید علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: جمعیت عشایر نقش موثر و محوری در توسعه تولید و اقتصاد دارند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شعار سال جاری (تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی)، گفت: مقام معظم رهبری تاکید زیادی برای توجه و تلاش در راستای تحقق این شعار دارد.

وی با اشاره سبک زندگی عشایری و کار آنها، خاطرنشان کرد: کار عمده عشایری دامداری، تولید صنایع دستی و در برخی مناطق کشاورزی است.

این مسوول با بیان اینکه حدود 90 درصد جمعیت عشایر شاغل هستند، گفت: جمعیت عشایر از زمان خردسالی فرزندان خود را به کار کردن و انجام امور مربوط به زندگی خود عادت می‌دهند.

علی‌پور به انجام فعالیت‌های موثر توسط این جمعیت اشاره کرد و افزود: این قشر نقش محوری در تولید ایجاد اشتغال دارند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تولید صنایع دستی توسط عشایر را از جمله اقدامات شاخص عنوان کرد و بیان داشت: تولید صنایع دستی یکی از حرفه‌ها و هنرهای اصیل و کهن مردم این استان است.

وی، گفت: جامعه عشایری با دارا بودن حدود یک میلیون راس دام سبک و سنگین 35 درصد از صنایع دستی استان شامل 10 هزار متر گبه، گلیم، قالی، جاجیم و فرش را تولید می‌کنند.

این مسوول خدمات‌رسانی به عشایر را هزینه ندانست و یادآور شد: ارائه خدمات مطلوب به این قشر می‌تواند در توسعه تولید و اشتغال موثر باشد.

وی در پایان، احداث راه، شناسایی و بهسازی چشمه‌های آب، تامین آب شرب و سالم، اجرای طرح اسکان عشایر، اجرای طرح زنجیره تولید و پرداخت تسهیلات به جامعه عشایری را از جمله اقدامات انجام شده برای توسعه خدمات‌رسانی به این قشر عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار