منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی شهری با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری و بهره گیری از ظرفیت های موجود در اولویت کمیسیون های مربوطه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۳۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 06 June 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد؛ مهندس کیوان آشنا روز سه شنبه در جمع شماری از کارشناسان عمران شهری یاسوج افزود: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی، ایجاد ایستگاه های تاکسی و اتوبوس، ایجاد پایانه درون شهری مدرن، ساماندهی ایستگاه های مناطق شهری اقماری از جمله این زیر ساخت هاست که در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پیگیری می‌شود.
وی اظهار داشت: معتقدیم با توسعه زیرساخت ها ی شهری عملاً مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در یاسوج برطرف می شود.
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: با این حال باید فرهنگ استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی نهادینه شود.
وی افزود: صرفه جویی در زمان، آرامش در سفر، کاهش ترافیک، جلوگیری از آلودگی هوا، کمک به اقتصاد خانواده مهمترین ویژگی استفاده از حمل و نقل عمومی است.
آشنا به جمعه بازار یاسوج اشاره کرد و گفت: فعال بودن این مکان مشکلاتی در تردد آسان شهروندان ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: جمعه بازار فعلی زیبنده شهروندان و گردشگران نیست و باید برای ساماندهی و یا هر طرح دیگری اقدام عاجلی کرد.
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج درخصوص ورودی های شهر گفت: ورودی های شهر چهره نازیبایی به خود گرفته و باید ساماندهی شود.
وی افزود: همه مسوولان استان و شهری استان باید در زمینه ساماندهی ورودی های یاسوج همکاری کنند.
آشنا ساماندهی دستفروشان را ضروری دانست و گفت: دستفروشان حق دارند تامین معاش کنند اما اکنون فعالیت آنان مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: با این حال ساماندهی آنان در شورا شهر با همکاری شهرداری پیگیری می‌شود.
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج در خصوص فرهنگ سازی شهری گفت: با ارتقاء فرهنگ شهروندی بسیاری از نواقص شهری و شهرنشینی رفع می شود.
وی تصریح کرد: رویکرد شهرها بر محور فرهنگی اجتماعی بنا شده و شهرداری ها به نهاد خدماتی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شدند.
آشنا با تاکید بر اینکه ارتقاء فرهنگ شهروندی نیازمند آموزش است گفت: باید بستر آموزش توسط شورا و شهرداری فراهم شود و همه دستگاه ها در این زمینه همکاری کنند.
وی افزود: رسانه ها نیز نقش اساسی در ارتقاء فرهنگ شهروندی دارند و در این زمینه باید از ظرفیت های صدا و سیما بهره گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار