با هشدار های آتش پادسوم محمد رستمی
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج با هشدار نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و زمین های کشاورزی آماده درو در منطقه از کشاورزان بویراحمدی خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.
کد خبر: ۴۳۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 12 June 2017
این روزها مراتع و جنگل های سرسبز استان کهگیلویه و بویراحمد روزهای جهنمی را پشت سر می گذارد و هر لحظه از گوشه ای آژیر قرمز وقوع آتش سوزی به صدا در می آید و با توجه به کاستی های فراوان تجهیزاتی و نفری ، مهار این آتش سوزی ها با مشکل جدی مواجه می شود و معمولا هم پس از خسارات سنگین و با بسیج مردمی فروکش می کند.
مناطق سردسیری استا هم در فصل برداشت قرار دارند و با توجه به خشکی مزارع و قابل اشتعال بودن آن ها و البته سهل انگاری برخی کشاورزان پتانسیل وقوع آتش سوزی های مهیب وجود دارد. بر همین اساس مسئولین آتش نشانی یاسوج هشدار جدی به کشاورزان داده اند که نکات ایمنی را رعایت کنند.
زنگ خطر برای کشاورزان یاسوجی به صدا درآمد + تصاویر
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ آتش پادسوم محمد رستمی روز دوشنبه در جمع مدیران شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به در پیش بودن تابستانی گرم با بادهای خشک طبق پیش بینی های هوا شناسی، احتمال وقوع حوادث آتش سوزی در این زمین ها و مراتع با کوچک ترین سهل انگاری و خطای انسانی دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات در حومه بویراحمد اظهارداشت: هرگونه اقدام نسنجیده ولو جزیی می تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمیل خسارات اقتصادی به کشاورزان منجر شده و به محیط زیست نیز آسیب برساند.
 
 زنگ خطر برای کشاورزان یاسوجی به صدا درآمد + تصاویر

وی افزود: به کشاورزان زحمت کش توصیه می شود تا زمان برداشت و دروی کامل محصولات بخصوص غلات در منطقه، با توجه به نکات ایمنی از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.
رستمی احتمال وقوع آتش سوزی در مزارع آماده درو بر اثر سهل انگاری عابرین و دیگر دلایل ناخواسته را نیز از جمله احتمالات دانست.
وی از عموم شهروندان خواست در زمان سفرهای برون شهری خود از رفتارهایی همچون پرتاب ته سیگارروشن به مراتع و مزارع و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، خودداری کنند.
وی مراتع منابع طبیعی را امانتی در اختیار کلیه شهروندان دانست و گفت: رعایت بهداشت و نظافت مراتع هنگام مراجعه به دامن طبیعت و عدم روشن کردن آتش در محیط های آسیب پذیر کمترین کاری است که هر یک از ما می توانیم برای صیانت از این امانت الهی انجام دهیم.
وی همچنین از دستگاه های اجرایی مربوطه خواست تا با در اولویت قرار دادن اقداماتی نظیر آتش بُر نمودن جنگل ها از طریق قطعه بندی کردن مراتع و جنگل ها از احتمال سرایت آتش به سایر قطعات این اماکن در زمان وقوع حوادث پیشگیری کنند.
 
زنگ خطر برای کشاورزان یاسوجی به صدا درآمد + تصاویر 

وی آمادگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج جهت همکاری با ارگان های مرتبط نظیر اداره کل منابع طبیعی در زمان وقوع آتش سوزی در مراتع، جنگل ها و مزارع را خاطرنشان کرد.
وی گفت: شماره تلفن 125 سریع ترین راه اطلاع دهی شهروندان به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری می باشد تا بتوانند حوادثی نظیر آتش سوزی در این اماکن را در زمان وقوع، به این سازمان اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
یک سوال در باره بی توجهی به سازمان محیط زیست از مسئولین و اصحاب رسانه، بخصوص تابناک:
چرا مسئولین کشور در رابطه با هر چیزی فکر میکنند، تجهیز سازمان محیط زیست به وسایل مورد نیاز؟
چندین سال است که وقوع آتش سوزی های شدید را در مراتع و جنگلها (یا با زمینه طبعی یا عامل انسانی) مشاهده میکنیم و در آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد. چرا وسایل ضروری نظیر بالگردهای لازم برای اطفاء حریق و سایر وسایل پیشرفته خریداری یا تولید نمی شود؟ همواره شاهد تلاش مردم با وسایل ابتدایی و ساده نظیر بیل و تیشه و اره دستی هستیم!
یا اینکه چرا هنوز سازمان محیط زیست، به تفنگ با قابلیت شلیک تیرهای بیهوش کننده برای کنترل حیوانات وحشی (که بر اثر خشکسالی و یا ریزش برف به محدوده روستاها وارد میشوند) مجهز نشده است و هر ساله شاهد کشتار این حیوانات توسط مردم یا نیروهای انتظامی یا مسلح هستیم؟
این مشکلات، تازگی ندارند و همچنان ادامه خواهند داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار