25 هکتار جنگل و مرتع در 2 آتش سوزی روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه در منطقه حفاظت شده کوه دیل از توابع این شهرستان در استان کهگیلویه و بویر احمد طعمه حریق شده است.
کد خبر: ۴۴۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 14 June 2017
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان اینکه آتش برای سومین بار در پنج روز اخیر در منطقه حفاظت شده دیل روشن شده گفت که مهار آتش سوزی در این منطقه نیازمند تجهیزات امداد هوایی است.

25 هکتار جنگل و مرتع در 2 آتش سوزی روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه در منطقه حفاظت شده کوه دیل از توابع این شهرستان در استان کهگیلویه و بویر احمد طعمه حریق شده است.
عبدال دیانتی نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که سومین آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه دیل ظهر امروز شروع شده و امدادگران به منطقه برای مهار آتش اعزام شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه محیط بانان برای رسیدن به محل آتش سوزی باید سه ساعت پیاده روی کنند و منطقه سخت گذر و دارای شیب‌های تند است افزود که سرعت در مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده دیل نیازمند ارسال بالگرد به منطقه است.
دیانتی نسب تصریح کرد که نخستین آتش سوزی امسال منطقه حفاظت شده دیل به دلیل روشن کردن آتش از سوی یک زنبوردار آغاز شد.
وی از نیروهای مردمی خواست تا با حضور در منطقه برای مهار این آتش سوزی امدادگران را کمک کنند.
دیانتی نسب اظهار کرد: درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهم‌ترین پوشش گیاهی این منطقه است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران تصریح کرد: به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه مهار آتش به‌کندی و دشواری صورت گرفت.
منطقه حفاظت شده دیل با 10 هزار هکتار مساحت در 35 کیلومتری شمال غربی دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.
شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد 51 هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار