درحادثه آتش سوزی ساختمان گرنفل با همه تلخي هايي كه داشت، صحنه هاي زييايي از انسان دوستي، کمک به همنوع و همدردي مردم شهر لندن نيز به نمايش درآمد که در تسریع فرایند امداد و تسلی خاطر خانواده قربانیان بسیار موثر بود.
کد خبر: ۴۴۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 16 June 2017
در ساعات اوليه روز چهارشنبه ساختمان 24 طبقه گرنفل در غرب لندن طعمه حريق شد و رفته رفته دامنه اين آتش سوزي افزايش يافت؛ حادثه اي كه در پی آن دست كم 17 نفر کشته 74 نفر مصدوم شد. در ميان همه ي صحنه ها تلخي كه اين حادثه در شهر لندن برجاي گذاشت، يكي از زيباترين صحنه ها کمک روزه داران مسلمانان این شهر به حادثه دیدگان و همدردی با خانواده هاي قربانيان بود.

به گزارش «تابناك»؛ روز چهارشنبه و بنا به دلايلی نامعلوم ساختمان 24 طبقه گرنفل در غرب لندن آتش گرفت و اين آتش سوزي تا سحرگاه روز پنجشنبه ادامه يافت. تيم هاي امداد و نجات از همان لحظات ابتدايي بروز حادثه با بيش از پنجاه دستگاه خودروي آتش نشاني عازم محل حادثه شدند تا نهايت تلاش خود را براي كاهش خسارت ها به عمل آورند؛ حادثه اي كه خسارت های سنگین مالی و جانی برجای گذاشت و به سرعت به خبر اول رسانه های جهان تبدیل شد.

در ساختمان گرنفل لندن بيش از 600 نفر ساكن بودند و حجم آتش سوزي به قدري گسترده و پيچيده بود كه عملیات امداد و نجات حتی با بهره گیری از چهل دستگاه خودروي آتش نشاني، دستگاه های پیشرفته اطفای حریق و با حضور بيش از 200 آتش نشان نيز به سادگي ممكن نشد.

يكي از تلخ ترين صحنه هاي اين آتش سوزي زماني بود كه بنا به گفته شاهدان عینی ساكنان ساختمان به امید نجات خود را از طبقات مختلف به پايين پرت مي كردند؛ ساكناني كه گويا به دليل فعال نبودن زنگ هاي خطر به موقع متوجه حادثه نشدند و از همین رو فرصت کافی برای فرار به دست نیاوردند.

صحنه تلخ ديگري كه در جريان اين حادثه پيش آمد، حضور گسترده خانواده هاي قربانيان در محل بود كه تا پايان عمليات امداد رساني (سحرگاه روز پنجشنبه) مضطرب و نگران چشم انتظار نجات عزیزان خود بودند.
 
 مسلمانی مسلمانان در حادثه گرنفل لندن + تصاویر

درحادثه آتش سوزی ساختمان گرنفل با همه تلخي هايي كه داشت، صحنه هاي زييايي از انسان دوستي، کمک به همنوع و همدردي مردم شهر لندن نيز به نمايش درآمد که در تسریع فرایند امداد و تسلی خاطر خانواده قربانیان بسیار موثر بود.

از نيروهاي امداد و نجات گرفته كه با پذيرش خطرهاي بالاي عمليات امداد نهايت تلاش خود را براي نجات قربانيان كردند تا مردمي كه با حضور در محل حادثه تلاش کردند ضمن انجام كمك هاي امدادی به خانواده و نزديكان قربانيان نیز دلداري دهند، مجموعه رفتارهایی بود که به صحنه های ماندگار انسان دوستی در شهر لندن تبدیل شد.
 
 مسلمانی مسلمانان در حادثه گرنفل لندن + تصاویر

شاید بتوان زيباترين حرکت مردمي كه در غرب لندن و در محل حادثه خلق شد را متعلق به مسلماناني دانست كه از همان لحظات آغازین آتش سوزی (سحرگاه روز چهارشنبه) به دلیل بیدار بودن، به کمک حادثه دیدگان شتافتند و نقش بی بدیلی در نجات تعداد زیادی از ساکنان این ساختمان بازی کردند؛ مسلمانانی که در ادامه و در لحظات نزديك به افطار نیز با فراهم كردن مواد غذايي و پهن كردن سفره ي افطار خانواده هاي قربانيان، نيروهاي امداد و نجات و ساير حاضرين در محل را ميهمان سفره افطار خود كردند.

حادثه آتش سوزی ساختمان گرنفل، سحرگاه روز چهارشنبه آغاز شد و در این زمان مسلمانان شهر لندن برای انجام فرائض دینی و خوردن سحری بیدار بودند. همین موضوع سبب شد تا آنها اولین کسانی باشند که در جریان آتش سوزی قرار بگیرند و قبل از هر گروه امدادی و مردمی دیگر به کمک آسیب دیدگان بروند.
 
 مسلمانی مسلمانان در حادثه گرنفل لندن + تصاویر
 
آنها هنگام غروب چهارشنبه نیز به دست هم دادند و با پهن كردن سفره افطار در يكي از خيابان هاي مشرف به محل حادثه تلاش كردند تا ضمن باز كردن روزه خود به اطعام خانواده هاي قربانيان حادثه و ساير حاضران در محل بپردازند.

البته کمک به حادثه دیدگان از اولین لحظات آغاز آتش سوزی و توزيع افطاري و شام همه كمكی که مسلمانان لندني در حق آسیب ديدگان انجام دادند، نبود و آنها تا سحرگاه روز پنجشنبه كه آتش سوزي ساختمان به كلي مهار شد، در محل حاضر بودند و به مراقبت از حادثه ديدگان، دلداري بازماندگان و كمك به نيروهاي امداد و نجات پرداختند.

صحنه هاي زيبايي كه مسلمانان شهر لندن در تلخي حادثه گرنفل خلق كردند، نمايش زيبايي از انسان دوستي و صلح طلب بودن مسلمانان حقيقي در جاي جاي جهان بود؛ مسلماناني كه بر خلاف بسياري از گروه هاي قومي مذهبي مركز سياسي انگلستان خود را نسبت به اين حادثه بي تفاوت نديدند و نهايت تلاش خود را براي همدردي با خانواده هاي قربانيان به كار بستند.
 
 مسلمانی مسلمانان در حادثه گرنفل لندن + تصاویر

از سحرگاه روز چهارشنبه تا سحرگاه روز پنجشنبه فرصتی فراهم شد تا مسلمانان شهر لندن با کمک های مادی و معنوی خود، جان بسیاری از ساکنان ساختمان گرنفل را نجات دهند و حادثه دیدگان این ساختمان را برای لحظاتی از غم و اندوه خسارت پیش آمده برهانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار