در هفته‌های اخیر شاهد افزایش آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلف استان بوده‌ایم که انتظار می‌رود نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست‌محیطی و دوست‌داران طبیعت براینجات جنگل‌ها و طبیعت استان از شعله‌های آتش همکاری کنند.
کد خبر: ۴۴۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵ 16 June 2017

عزت‌الله بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، با بیان اینکه این حادثه در محدوده حفاظتی محیط زیست در ارتفاعات بالای مادوان و گنجه‌ای رخ داد، اظهار داشت: به محض شروع آتش‌سوزی، نیروهای منابع طبیعی برای مهار آتش به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلف استان بوده‌ایم که انتظار می‌رود نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست‌محیطی و دوست‌داران طبیعت براینجات جنگل‌ها و طبیعت استان از شعله‌های آتش همکاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان 20 درصد جنگل‌های حوزه زاگرس را دارد، عنوان کرد: جنگل‌های استان با کمبود آتش‌بر مواجه بوده و در صورت تامین اعتبار این آتش‌برها در مناطق دارای جنگل‌های انبوه و حساس به آتش سوزی ایجاد می‌شود.

بهشتی گفت: ضروری است کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند تا حد امکان از روشن کردن آتش خودداری کنند.

وی ابراز کرد: مطابق ماده 47 قانون حفاظت‌ از جنگل‌ها و مراتع، هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس مجرد از 3 تا 10 سال محکوم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار