استاندار کهگیلویه و بویراحمد : با شناسایی و معرفی این افراد توسط دستگاه قضایی برخورد قانونی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 20 June 2017
موضوع غم انگیز این روزهای استان کهگیلویه و بویراحمد ، آتش سوزی های پی در پی و ویران کننده منابع غنی جنگلی و طبیعی استان است . نکته ای که در بین بسیار حائز اهمیت است ، تشخیص عمدی بودن برخی و سل انگاری بخشی دیگر از عوامل آتش سوزی هاست که انتظار مردمی این است که با مسببین اینگونه آتش سوزی ها برخورد شود.
موضوع دیگر هم با توجه به صعب العبور بودن مناطق و چنگل ها و تاثیر مستقیم زمان برای کنترل آتش ، بالگرد اطفاء حریق برای استان یک فوریت است.به همین دلیل استاندار در خصوص آتش سوزی های اخیر گفت : تصمیم جدی در شورای تامین گرفته شده است و با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی با افرادی که تخلف آنها اثبات شود برخورد سختگیرانه خواهد شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه کلنگ زنی پروژه آبرسانی فضای سبز و روشنایی پارک جنگلی یاسوج  گفت : یکی از مشکلات جدی که این روزها مجموعه ای از ادارات، دستگاه های متولی، تشکل های محیط زیستی و مردم در آن درگیر هستند و متاسفانه بخشی از بهترین استعداد های استان را تهدید می کند و در یک غفلت و عدم آگاهی آن را از بین می برد موضوع آتش سوزی هایی است که در جنگل ها به وقوع می پیوندد.

خادمی افزود : بخش عمده ای از این آتش سوزی ها ناشی از عوامل انسانی است که تعدادی عامدانه و تعدادی ناشی از سهل انگاری و غفلت است.

خادمی اظهار کرد: با شناسایی و معرفی این افراد توسط دستگاه قضایی برخورد قانونی انجام خواهد شد.
 
 هشدارهای خادمی به آتش افروزان به جنگل ها و مراتع/پیگیر تهیه ی بالگرد هم هستیم

خادمی با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش مزارع توسط افراد به دلیل آسیب رسانی به خاک جرم است و همچنین از نظر اینکه منجر به آتش سوزی جنگل ها می شود خلاف قانون است، تصریح کرد: برخورد قانونی با این موارد انجام خواهد شد.

وی افزود: با افرادی که به جنگل ها می روند و از این ظرفیت ها استفاده می کنند و در عین روشن کردن آتش نسبت به خاموش کردن آن اقدام نکرده و باعث بروز اتش سوزی می شوند نیز برخورد قانونی می شود.
سید موسی خادمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون هر زمان که احتیاج داشته ایم هلی کوپتر در اختیار استان قرار گرفته است و در این مورد هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

خادمی تصریح کرد: هلی کوپتر برای این حوزه در بسیاری از موارد کاربرد ندارد اما در جاهایی که وجود هلی کوپتر نیاز بوده در اختیار استان قرار گرفته است.

خادمی حفاظت از جنگل ها و منابع را وظیفه آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: لازم است ابتدا با فرهنگ سازی، آگاه سازی و اطلاع رسانی و بعد از آن با برخورد مطابق قانون از اتش سوزی جنگل ها و از بین رفتن منابع جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار