کمیته امداد و رمضان
اطعام ایتام و نیازمندان سیره ائمه اطهار است که کمیته امداد با تأسی از این روش نیکو و پسندیده، نسبت به برپایی سفره های آسمانی اقدام می کند.
کد خبر: ۴۴۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 21 June 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همزمان با ماه مبارک رمضان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ، اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی از دیدار با خانواده های مددجویان تا نشاندن ایتام و مسئولین بر سفره افطار نموده است.
بر همین اساس برخی اقدامات کمیته امداد استان در یکی دو روز اخیر در بسته ای خبری منتشر می گردد.
برگزاری ضیافت افطاری یک هزار و صد نفری ایتام در باشت
ضیافت افطاری ایتام شهرستان باشت با مشارکت دفتر امام جمعه، نماینده مردم شهرستان های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی و کمیته امداد شهرستان برگزار شد.
حبیب اله باقرپور، مدیرکمیته امداد شهرستان باشت در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه برپایی سفره های آسمانی برای اطعام نیازمندان یکی از برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است، گفت: اطعام ایتام و نیازمندان سیره ائمه اطهار است که کمیته امداد با تأسی از این روش نیکو و پسندیده، نسبت به برپایی سفره های آسمانی اقدام می کند.
 
از سفره های افطاری و دیدار از خانواده های مددجویان تا دختری که با خرید لپ تاب بر سر کار برمی گردد+ تصاویر 

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای مشارکت خیران در فعالیت های این نهاد در ماه رمضان برنامه های متفاوتی اجرا می کند، گفت: برگزاری ضیافت افطاری یک هزار و صد نفر از ایتام و نیازمندان شهرستان باشت با مشارکت خیران در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان از جمله این برنامه هاست.
باقرپور با اشاره به اینکه در زمینه برگزاری ضیافت افطاری در شهرستان باشت 330 میلیون ریال تاکنون هزینه شده است، افزود: 150 میلیون ریال از این مبلغ توسط نماینده شهرستان های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی، 80 میلیون ریال از طرف دفتر امام جمعه و یکصد میلیون ریال نیز با مشارکت کمیته امداد شهرستان باشت جهت افطاری و تهیه سبد غذایی برای نیازمندان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح های مختلف برای استفاده از مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد زمینه ارائه خدمات اثربخش به جامعه هدف فراهم می شود، تصریح کرد: حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین و بازدید از خانواده های نیازمند در قالب طرح مفتاح الجنه از دیگر برنامه های مشارکتی کمیته امداد در این ماه مبارک است.
دختری که با خرید لپ تاب بر سر کار برمی گردد
سید موسی خادمی شامگاه سه‌شنبه به همراه مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و برخی معاونین خود و همچنین مسوولانی از استانداری و تعدادی از خبرنگاران به دیدار تعدادی از خانواده‌‌های بی‌سرپرست رفت.
سید موسی خادمی در این دیدار در خصوص برخی مشکلات این خانوارها از جمله در خصوص وضعیت مسکن و همچنین شغل و امرار معاش آن‌ها سوالاتی پرسید و در جریان عمق محرومیت آن‌ها قرار گرفت.
استاندار در این سرکشی در خصوص برخی از نیازهای ضروری آن‌ها مسوولان همراه را دعوت به همکاری کرد که برای دو خانوار کولر و یخچال تدارک دیده شود.
 
از سفره های افطاری و دیدار از خانواده های مددجویان تا دختری که با خرید لپ تاب بر سر کار برمی گردد+ تصاویر 

همچنین در این دیدارها دختر یکی از این خانوارها اظهار کرد: در یکی از مجتمع‌‌های خدماتی مشغول به کار شدم اما به دلیل این که کار ما با لپ‌تاپ سر و کار داشت و نتوانستم لپ‌تاب مورد نیاز را فراهم کنم دیگر به محل کار بازنگشتم.
سید موسی خادمی در این دیدار همچنین تهیه لپ‌تاپ را تقبل کرد و قرار شد که در اسرع وقت تهیه و در اختیار این دختر مددجوی تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد.
گفتنی است که پدر خانواده بر اثر سرطان کبد در حالی که به عنوان یک کارگر ساده نان‌آور خانواده بود دو سال قبل درگذشت و اکنون مادر آن‌ها با پخت نان محلی با فرزندان خود امرار معاش می‌کند.
سفره ی افطاری اتاق بازرگانی برای ایتام
 شامگاه سه‌شنبه ضیافت افطاری توسط اتاق بازرگانی یاسوج برای مددجویان کمیته امداد گسترانده شد.
در این آیین که مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و جمعی از پرسنل این اتاق و همچنین برخی از مسؤولان کمیته امداد حضور داشتند پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محل مسجد بنسنجان در همان محل سفره افطاری گسترانده شد و روزه‌داران به همراه مسوولان بر سر سفره افطاری حاضر شدند.
 
 از سفره های افطاری و دیدار از خانواده های مددجویان تا دختری که با خرید لپ تاب بر سر کار برمی گردد+ تصاویر

در حاشیه این برنامه معنوی جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار کرد: اتاق بازرگانی یکی از رویکردهای اصلی خود را برنامه‌های فرهنگی قرار داده که در رأس برنامه‌های فرهنگی برنامه‌های معنوی و دینی قرار دارد.
این مسؤول گفت: اتاق بازرگانی در امور خیریه شرکت می‌کند و برنامه‌هایی در همین زمینه تاکنون داشته‌ایم که این گونه برنامه‌ها در آینده بیشتر و باکیفیت‌تر برگزار می‌شود.
تصاویر تکمیلی
 برگزاری ضیافت افطاری یک هزار و صد نفری ایتام در باشت
تکریم خانواده‌‌های بی سرپرست توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد
سفره ی افطاری اتاق بازرگانی برای ایتام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار