مدیر جهاد کشاورزی خواستار شد
امیری : با توجه به وضعیت آب های منطقه ، لازم است کشاورزان الگوی کشت را رعایت و از کشت محصولات پر مصرف در زمینه آب خود داری کنند.
کد خبر: ۴۴۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 22 June 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، درجلسه ی روز چهارشنبه ۹۶/۳/۳۱ که در بخش مرکزی شهر سرفاریاب و با حضور رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی ،شورای شهر سرفاریاب ، فرماندهی نیروی انتظامی و نماینده امام جمعه شهر و تعدادی از کشاورزان بخش در محل سالن مرکز خدمات جهاد کشاورزی برگزار گردید موضوع کم آبی و لزوم رعایت الگوی کشت از طرف کشاورزان مورد تاکید قرار گرفت .
مسول جهاد کشاورزی در رابطه جلسه عنوان کرد: جهت استفاده بهینه اب کشاورزی و جلوگیری از مصرف بی رویه به خاطر کمبود اب جلسه تشکیل شده است.
 
امیری افزود : به کشاورزان توصیه شده که از کشت ارقام پر مصرف اب از قبیل برنج و صیفی جاتی (هندوانه) خوداری و به جای انها کشت محصولاتی ازقبیل ماش و لوبیا و .. را در نظر بگیرند. مسول جهادکشاورزی تصریح کرد : با توجه به اینکه اب از سه کانال جهت کشت هدایت می شود و جوابگو هم نیست مجبور به این هستیم که اب را با نظرکارشناسان و با توجه به سطح تحت کشت بین کشاورزان تقسیم کنیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد و با توجه به اینکه مشکل کم آبی یکی از موضوعات اساسی این روزهای کشور و استان است ، مدیریت منابع آب یکی از دغدغه های مسئولین و مردم است که با توجه به اهمیت این موضوع نبودن نماینده امور آب شهرستان در این جلسه حاشیه ساز شد.
در این جلسه نماینده امور اب غایب و کشاورزان نسبت به عدم حضور نماینده امور اب شهرستان کهگیلویه ناراضی و خواستار پی گیری بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار