کد خبر: ۴۴۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۴ 24 June 2017

شهر یاسوج را سال‌های سال است که به عنوان شهر گردشگرپذیر و این اواخر به عنوان پایتخت طبیعت ایران می‌شناسند.

از گوشه و کنار کشور هموطنان برای تفریح و دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر از جمله کوه و جنگل و رود بشار به سوی این شهر سرازیر می‌شوند که به خصوص در فصل تابستان این حضور از همه فصول سال گسترده‌تر است.

یکی از زمان‌هایی که مسافر و گردشگر به صورت گسترده وارد این شهر می‌شود در طول چند سال اخیر تعطیلات عید فطر بوده است.

در ایام تعطیلات عید فطر در طول سال‌های اخیر آن گونه که مسؤولان استانی آماری ارائه داده‌اند تعداد مسافرانی که در دو شهر سی‌سخت و یاسوج حضور پیدا می‌کنند ده‌‌ها هزار نفری است که البته با بسیاری از آمارهایی که در طول سال‌های اخیر داده شده موافق نیستیم.

در شهر یاسوج مسافرانی که در این ایام وارد شهر می‌شوند بیشتر به صورت متمرکز در حول و حوش رود بشار و در پارک‌های مهرورزی و ساحلی و ولایت مستقر می‌شوند که فاصله چندانی با رود بشار ندارد.

رود بشار که می‌تواند منظره‌ای زیبا در یک شهر توریستی و گردشگری داشته باشد و مسافران روزهایی زیبا و به یاد ماندنی در کنار این رود داشته باشند این روزها حال و روز خوشی ندارد.

مسیر رود بشار در شهر یاسوج چشم‌انداز زیبایی ندارد و تاکنون برنامه‌ای جامع برای سامان بخشیدن به رود بشار وجود نداشته است که به نفع حوزه گردشگری و این صنعت پر درآمد در شهر یاسوج نیست.

رود بشار این روزها به لجن‌زاری تبدیل شده که بوی بد آن مسافر و گردشگر را فراری می‌دهد و این خود تهدیدی است که همه فرصت‌ها را می‌سوزاند.

در این بین نمی‌دانیم که کدام دستگاه متولی اصلی رفع چنین مشکلی است اما همین را می‌دانیم که در آینده با چنین اوضاع و احوالی نباید انتظار رونق صنعت گردشگری استان را داشته باشیم./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار