گاهی مواقع و پس از اعتراضات گسترده و انعکاس رسانه ای ، برخی اقدامات محدود بر روی جاده صورت گرفت اما خیلی زود به همان مشکل همیشگی و نبود اعتبار مواجه شد، عدم تخصیص اعتبارات ماده 180 !
کد خبر: ۴۴۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 24 June 2017
جاده خون ، اصطلاحی است که برای جاده های حوزه ی گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد ، به خصوص در شهرستان های چرام ، دهدشت و بخش سوق به کار برده شده و هدف از آن نشان دادن وضعیت اسفبار جاده های این قسمت از استان است.
اصطلاح جاده خون 2 به جاده ی ارتباطی بین دو شهرستان چرام و کهگیلویه تعلق دارد که دوسال است با وضعیتی بسیار خطرناک جهت چهاربانده شدن رها شده است و البته منبع تامین اعتبار آن ماده ی 180 بوده که به قول مسئولین حتی یک ریال آن در این دوسال از طرف دولت اختصاص داده نشده است.
خبرها و گزارش های متعددی از وضعیت این جاده منتشر شده است اما در نهایت تنها سخنی که از طرف مسئولین اداره راه و شهرسازی چه در شهرستان و چه در استان شنیده شده است همان موضوع ماده 180 و نبود اعتبار است!
گاهی مواقع و پس از اعتراضات گسترده و انعکاس رسانه ای ، برخی اقدامات محدود بر روی جاده صورت گرفت اما خیلی زود به همان مشکل همیشگی و نبود اعتبار مواجه شد، عدم تخصیص اعتبارات ماده 180 !
 
 جاده خون 2 و تشخیص عیار فرماندار جدید
 
حال موضوع این است که با وضعیتی که در دولت وجود دارد احتمال اختصاص این منابع اعتباری در پرده ای از ابهام است و جاده خون 2 هم به شدت نیازمند اعتبار ! چرا که وضعیت این جاده و مشکلاتی که برای مردم منطقه خصوصا شهر چرام ( چرا که بیشتر تردد این جاده توسط مردم این شهر صورت می گیرد) بوجود می آورد در بیشتر مواقع موضوع مرگ و زندگی است و حتما قابل قبول نیست که باز هم موضوع این فصل از اعتبارات بهانه باشد و کاری بر روی این جاده صورت نگیرد.
از طرف دیگر یکی از گلایه های شهروندان چرامی همیشه این بوده که در توزیع اعتبارات ، در فرمانداری شهرستان چرام رعایت اهمیت پروژه ها صورت نگرفته است . در زمان دکتر فتاح پور فرماندار سابق این موضوع هیچ گونه تغییری را به خود ندید و جاده مذکور نتوانست به درجه ای از اهمیت برسد که چاره ای برای تخصیص اعتبار آن صورت گیرد اما فرماندار جدید که فعلا با حکم سرپرستی مدیرت شهرستان را بر عهده دارد باید مواظب باشد که این جاده کم کم به پاشنه آشیل فرمانداران تبدیل می شود.
چاره چیست؟
داریوش پاداش ، سرپرست فرمانداری شهرستان چرام که چند روزی است بر صندلی فرمانداری تکیه زده است بهتر است از همین حالا در این خصوص به فکر چاره باشد چرا که وضعیت پیشرفت این پروژه بسیار کند و شاید ساکن است! 
به نظر می رسد بهترین راه و چاره برای این موضوع ، با توجه به نزدیکی فصل برنامه ریزی بودجه ای شهرستان ، اعال تغییرات  باشد و البته بهترین راه هم تغییر منبع تامین اعتباری این پروژه از ماده 180 به بودجه شهرستانی است چرا که تحقق ماده 180 در هاله ای از ابهام است اما در ردیف های بودجه ای شهرستانی می توان امیدوار بود که تحرکی اساسی در این پروژه صورت گیرد.
پاداش مطمئنا چه به عنوان فرماندار باشد چه نباشد ، تنظیم بودجه سال 96 در دوران سرپرستی وی انجام می گیرد ،پس ضروریست که از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را برده و وضعیت تامین اعتبار این پروژه را مشخص کند تا هم به این موضوع و رکود آن پایان داده باشد و هم نشان دهد که توانایی انجام مدیریت شهرستانی نوپا با انبوهی از مشکلات را دارد.
لازم به توضیح است این پیشنهادی است که حتما بدون اطلاع کامل نگارنده از موانع و مشکلات احتمالی امکان تغییر سرفصل منبع اعتبار است و در صورت وجود توضیحاتی در این خصوص از طرف مسئولین ، سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خود را موظف به انعکاس توضیحات مرتبط از طرف مسئولین، می داند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بابا،،، داریوش پاداش خودش در حال حاضر دست به دامن کرامت کریمی زده که فرماندارش کنند حالا خبری از این جاده نیست....... هم دست به دامن غلام تاجگردون شده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
وا مصیبت
اصلاحطلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
خاک تو سر مردم.... که کریمی ها تصمیم گیرش شده اند اینها کی بودن و چکار میکنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار