کد خبر: ۴۴۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 24 June 2017
رئیس آبفای شهری لنده گفت: تأمین آب در شهرستان لنده مشکلی ندارد بلکه شبکه توزیع و منبع ذخیره مشکلاتی وجود دارد که درصدد رفع مشکلات آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، محمد راکبی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنده با اشاره به هفته ملی آب گفت: کشور و استان ما در اقلیم نیمه خشک بوده و میانگین بارش کشوری 850 میلی متر می باشد.

وی افزود: میانگین بارش در شهرستان لنده 250 میلی متر بوده که همین امر ضرورت صرفه جویی و استفاده بهینه از آب را دوچندان کرده است.

رئیس اداره آبفای شهری لنده تصریح کرد: در سطح جهان آب شیرین بسیار کم بوده ولی ما در شهرستان مشکل تأمین آب نداریم بلکه در شبکه توزیع به دلیل مشکلات متعددی از جمله سطح ارتفاع بالا منازل و مشترکان نسبت به مخزن آب و همچنین جوابگو نبودن حجم مخزن کنونی می باشد.

راکبی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 50 لیتر بر ثانیه تأمین آب در شهرستان صورت می پذیرفت که امسال توانایی تأمین به 110 لیتر بر ثانیه رسید ولی به دلیل نداشتن مخزن کافی عملاً یکی از پمپ ها از مدار خارج و خاموش می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: مخزن کنونی شهر لنده پاسخگوی نیاز 2هزار نفر خانوار در شبانه‌روز بوده درحالی که ما بیش از 4 هزار مشترک در سطح شهرستان داریم و عملاً شاهد کم‌آبی در شهرک‌ها و برخی نقاط شهر هستیم.

رئیس اداره آبفای شهری لنده در ادامه به پروژه آتی این اداره برای توسعه و اصلاح شبکه آب و توزیع آن در شهر اشاره و ادامه داد: پروژه آینده بالغ بر 5 کیلومتر خط لوله 12 اینچی فولادی از مخزن قبلی تا مخزن جدید مشرف به شهرک‌ها بوده که با وارد کردن مخزن جدید به مدار می‌توان گفت مشکل آب شهرک‌ها برای همیشه مرتفع خواهد شد.

راکبی گفت: مخزن 1هزار متر مکعبی در سال گذشته با حضور مسؤولان استانی و شهرستان کلنگ‌زنی شد ولی به دلیل مشکلات اعتباری نتوانستیم آن را به اتمام برسانیم.

وی در ادامه به موضوع آبرسانی از سد کوثر برای شهرستان لنده نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم این پروژه در سریعترین زمان ممکن اجرایی و به بهره برداری برسد تا شاهد مشکلات تنش آبی و یا بی آبی نباشیم.

رئیس اداره آبفای شهری لنده در ادامه خطاب به شهروندان لنده‌ای توصیه‌هایی از قبیل جلوگیری از استفاده بی‌رویه آب، عدم ایجاد فضای سبز و سبزی‌کاری در منازل، نصب تانکر ذخیره آب و بازدید میدانی از وضعیت شیرها و لوله‌های آب در منازل را داشتند.

راکبی در ادامه به عملکرد یکساله اداره آبفای شهری لنده در سال 95 اشاره و گفت: اصلاح شبکه به طول بیش از 1 هزار و 400 متر با اعتباری بالغ بر 137 میلیون تومان به وسیله پیمانکار اجرایی شده و با استفاده از منابع داخلی و تبصره 3 و ماده 7 نیز به صورت پراکنده 5 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان اصلاح شبکه و لوله‌گذاری انجام شده است.

وی در ادامه یادآور شد: بالغ بر 2 کیلیومتر اصلاح شبکه در سطح شهرک‌ها با اعتباری بالغ بر 170 میلیون تومان توسط پیمانکار اجرایی خواهد شد که امیدواریم شاهد رفع مشکلات در آینده باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار