گزارش کامل از نشست خبری حوزه ی تامین اجتماعی
اکبری : در شهرستان های کهگیلویه ، گچساران و یاسوج این مراکز فعال هستند اما در شهرستان های بهمئی،چرام،سی سخت،لنده و باشت عملا امکان احداث مراکز ملکی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۵۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 10 July 2017
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و مدیر درمان تامین اجتماعی در یک نشست خبری به بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده و برخی مشکلات موجود در این سازمان پرداختند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خبری ، مسئولان سازمان تامین اجتماعی به موضوعات مختلفی از وضعیت بدهی و طلبکاری گرفته تا طرح های توسعه ای این دستگاه و موارد دیگر ، پرداختند.
 
از دلیل نبود مراکز درمانی تامین اجتماعی در برخی شهرستان ها و واقعیاتی از وضعیت بیمه ای مرتبط با حادثه فولاد بویراحمد تا بیمه شدگانی که در جای دیگر پول می دهند اما در استان خدمات می گیرند! و عدم همکاری علوم پزشکی! 
 
وضعیت بیمه ای استان
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گفت:  از ۶۸۰ هزار نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد ۳۲۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۹۳  هزار نفر بیمه شده اصلی و بقیه بیمه شده تبعی هستند.
نورمحمدی از اجرای طرح غیر حضوری با استفاده از سامانه اینترنتی درسازمان تامین اجتماعی مرکز استان و شعب شهرستانی خبر داد و افزود: کارفرمایان بخش های دولتی و خصوصی می‌توانند بدون نیاز مراجعه حضوری به ادارات تامین اجتماعی با استفاده از سامانه اینترنتی در تمام ساعات شبانه روز به پرداخت حق بیمه خود و کارگران اقدام کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ نفر در استان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند گفت:: در سال گذشته در بخش درمان و حوزه بیمه بلند مدت مانند مستمری و کوتاه مدت مانند مقرری بیمه بیکاری ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شد.
نورمحمدی مطالبات تامین اجتماعی استان از دولت و بخش خصوصی را 100 میلیارد تومان اعلام کردو افزود: این سازمان در بخش درمان به علوم پزشکی و بخش خصوصی ۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد.
وی با اشاره به اینکه برای افراد بیمه شده چه اصلی و چه تبعی شماره بیمه شده دائم صادر می‌شود گفت: در بخش ملکی تامین اجتماعی اعم از بیمارستان و درمانگاه این سازمان بدون نیاز به ارائه دفترچه و با استفاده از شماره بیمه و یا شماره ملی بیمه شده خدمات درمانی ارائه می‌شود و پرونده سابقه درمانی افراد ثبت که در سراسر کشور برای پزشکان قابل دسترسی است.
 نورمحمدی تصریح کرد: طرح کشوری S.S.Nدر این استان با هدف ثبت هویتی تمام بیمه شدگان اصلی و تبعی اجرایی شد و با این شرایط در صورتی که فردی از بیمه شدگان اصلی و تبعی در آینده بخواهد شاغل شود نیاز به نام نویسی در تامین اجتماعی ندارند.
بیمه شدگانی که در جای دیگر پول می دهند اما در استان خدمات می گیرند!
مدیریت درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه ۶ هزار مراجعه کننده در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان از خدمات ۱۰۰ درصد رایگان استفاده می‌کنند.
 
از دلیل نبود مراکز درمانی تامین اجتماعی در برخی شهرستان ها و واقعیاتی از وضعیت بیمه ای مرتبط با حادثه فولاد بویراحمد تا بیمه شدگانی که در جای دیگر پول می دهند اما در استان خدمات می گیرند! و عدم همکاری علوم پزشکی! 

 نورمحمدی با بیان اینکه کارفرمایان در بخش خصوصی باید پرداخت حق بیمه کارگران را در اولویت قرار دهند، افزود: سال گذشته برخی از دستگاه‌‎‌ها حق بیمه کارگران را ندادند و بنرهای اعتراضی نصب کردند و ما علاوه بر اعلام بخشودگی جرائم تأخیر پرداخت حق بیمه متاسفانه این دستگاه‌ها اقدام مناسبی در این راستا انجام ندادند.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۴۹۲ نفر از کارگران این استان که بنا به هر دلیلی از کار بیکار شده‌اند هم اکنون از سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
وی اظهار داشت: تأمین اجتماعی برای تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان بخش خصوصی آمادگی دارد و این موضوع، بار‌ها اعلام و در دولت یازدهم جرائم کارفرمایان برای اولین بار بخشیده شده است.
نورمحمدی تصریح کرد: اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیماران دارای بیمه تأمین اجتماعی را به دلیل بدهی ویزیت نکند پذیرفتنی نیست و این برای مجموعه تأمین اجتماعی نگران کننده است.
نورمحمدی در بخش دیگری از صحبت هایش به میزان بالای خدمات در مقابل حق پرداختی بیمه ای در استان اشاره کرد و گفت : تعداد زیادی از خانواده های بیمه شدگان در استان از خدمات بیمه ای  و درمانی ما استفاده می کنند اما بیمه شده ی اصلی آن ها به علت شاغل بودن در استان های دیگر ، حق بیمه را در استان محل کار می پردازد و این باعث ناهمخوانی دریافتی ها با پرداختی های ما می شود اما به هر جهت با توجه به سیاست سازمان تامین اجتماعی ، خدمات در همه کشور به بیمه ش.ندگان ارائه می شود.
  واقعیاتی از وضعیت بیمه ای مرتبط با حادثه فولاد بویراحمد
 عباس نورمحمدی در ادامه این نشست خبری با خبرنگاران در خصوص حادثه فولاد بویراحمد، ادامه داد: 980 میلیون تومان بدهی معوق کارخانه فولاد بویراحمد به تامین اجتماعی بود و هنگامی که این حادثه اتفاق افتاد 250 میلیون تومان از سوی کارخانه فولاد بابت 2 ماه کارگران کارخانه پرداخت شد.
نورمحمدی افزود : در خصوص حادثه بویراحمد به خاطر مسائل انسانی موارد مربوط به تامین اجتماعی را در بسیاری از موارد خارج از ضوابط انجام دادیم.
وی اظهار کرد: برای مصدومان بالای 66 درصد این حادثه از کارافتادگی کلی و مادام العمر صادر می شود. همچنین 10 میلیون تومان به صورت بلاعوض برای خانواده های جان‌باختگان کمک در نظر گرفته شده که به 2 نفر از آنها پرداخت شد و موضوع برای نفر سوم در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: در حادثه فولاد 9 نفر مصدوم شدند که تعدادی به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند، 3 نفر از مصدومان که با شدت سوختگی مواجه بودند به مراکز درمانی استان فارس انتقال یافتند. متاسفانه این 3 نفر فوت کردند و 3 نفر دیگر از مصدومان به استان اصفهان اعزام شدند که نسبت به 3 نفر اعزام شده به استان فارس، شدت سوختگی کمتری داشتند که حال عمومی آنها رو به بهبود است.

دلیل نبود مراکز درمانی تامین اجتماعی در برخی شهرستان ها
اما یکی دیگر از میزبانان نشست مدیریت درمان تامین اجتماعی بود که به بیان دستاوردها و مشکلات حوزه ی مدیریتی خود پرداخت. پیام اکبری با اشاره به این موضوع که تلاش های زیادی برای افزایش خدمات در زمینه درمان به بیمه شدگان تامین اجتماعی در سطح استان صورت گرفته است گفت : به دلیل وجود یک سطح بندی قانونی ، در سه شهرستان استان از مجموع 8 شهرستان مجوز احداث مراکز ملکی را داریم چرا که بر اساس قانون در مناطقی که حداقل 20 هزار بیمه شده وجود داشته باشد امکان راه اندازی این مراکز وجود دارد در حالی که در شهرستان های استان که فاقد این مراکزند همگی زیر 15 هزار بیمه شده دارند و عملا امکان احداث مراکز ملکی وجود ندارد.
 اکبری گفت : در شهرستان های کهگیلویه ، گچساران و یاسوج این مراکز فعال هستند اما در شهرستان های بهمئی،چرام،سی سخت،لنده و باشت عملا امکان احداث مراکز ملکی وجود ندارد.
خدمات رایگان صددرصدی 
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: روزانه ۶ هزار مراجعه کننده در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان از خدمات رایگان ۱۰۰ درصدی استفاده می‌کنند.
وی گفت: سال ۹۵ مراکز ملکی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج به ۵۸ تخت ارتقا پیدا کرد، که روزانه ۱۵ مورد پذیرش در این بیمارستان بستری می‌شود.
 
 از دلیل نبود مراکز درمانی تامین اجتماعی در برخی شهرستان ها و واقعیاتی از وضعیت بیمه ای مرتبط با حادثه فولاد بویراحمد تا بیمه شدگانی که در جای دیگر پول می دهند اما در استان خدمات می گیرند! و عدم همکاری علوم پزشکی!

وی با بیان اینکه ارائه خدمات ویزیت پزشکان در کلینیک و پلی کلینیک‌ها ۱۵ درصد رشد یافته، گفت: تامین اجتماعی با تمام مراکز درمانی استان قرارداد منعقد کرده و سال گذشته بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان هزینه شد.
وی بیان کرد: زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و زیربنای ۳ هزار و ۶۵۰ متر مربع برای توسعه پلی کلینیک گچساران به زودی افتتاح خواهد شد.
اکبری بیان داشت: عمل جراحی در بیمارستان‌های استان ۲۰ درصد رشد یافته، و همچنین در پاراکلینیک ۱۲۰ درصد رشد یافته است.
وی افزود: اقدامات مهم در یک ساله اخیر در ‌‌نهایت موجب افزایش کمی و کیفی و افزایش رضایتمندی جامعه هدف شده است.
به اندازه سه سال در یک سال اخیر نیرو جذب کردیم/مجوز به کارگیری 57 پزشک متخصص و عمومی
مدیریت درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک سال گذشته به اندازه سه سال ماقبل نیروی انسانی در سطح‌های مختلف به کار گرفتیم و ۵۷ مورد مجور جذب پزشک متخصص و عمومی، دندانپزشک و ...داشتیم که با سه سال قبل از آن برابری می‌کند که این مهم رضایتمندی بیمه شدگان را در پی داشته است.
اکبری افزود: توانمندسازی نیروی انسانی از دیگر اقدامات این مدیریت بود که سال ۲۸هزار نفر ساعت آموزش داده شد و ۹۷ درصد نسبت به قبل در این زمینه رشد داشتیم.
وی افزود: با توجه به نیازمندی جامعه بیمه شده و گلایه آن‌ها از کمبود تخت از تیرماه گذشته ۵۸ تخت در اورژانس بیمارستان یاسوج ایجاد شد.
وی از راه‌اندازی درمانگاه بیهوشی در سال ۹۵ خبر داد و افزود: مجوز سی‌تی اسکن از طرف استان گرفته شده است و معادل ۴ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از اعتبارات ریالی برای خدمات درمانی صرف می شود، افزود: بالغ بر ۴ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی و همچنین  قریب به ۷۲ میلیارد تومان در سال ۹۵ برای خدمات درمانی استان خریداری شد.
 
همکاری نکردن علوم پزشکی و تجهیزاتی که خاک می خورند
اما عدم همکاری علوم پزشکی موضوعی بود که در سخنان مدیر کل سازمان تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی شهود بود.  نورمحمدی تصریح کرد: اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیماران دارای بیمه تأمین اجتماعی را به دلیل بدهی ویزیت نکند پذیرفتنی نیست و این برای مجموعه تأمین اجتماعی نگران کننده است.
اکبری هم به خریداری برخی دستگاه های پیشرفته توسط مدیریت درمان جهت تشخیص بیماری های خاص و مهم گفت و افزود : متاسفانه علوم پزشکی اجازه حضور متخصصینی که توانایی استفاده از این دستگاههای مهم و منحصر پزشکی را دارند نمی دهند و می گویند وقت آن ها پر است! و متاسفانه این دستگاه ها در محل خاک می خورند و بلا استفاده مانده اند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار