محبی : امسال با برون سپاری مددکاری با همکاری شرکت های تخصصی تراکم پرونده های مددجویی که باعث کندی کار می شد کمتر شده تعداد پرونده های مددکاران از ۴۰۰ پرونده به ازای هر مددکار به ۱۵۰ پرونده کاهش می یابد.
کد خبر: ۴۵۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 11 July 2017
یکی از برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان جمع آوری زکات فطریه برای رسیدگی به امور نیازمندان است که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب و با مشارکت مردم هر ساله به نحو مطلوبی انجام می شود.
اعلام میزان فطریه جمع اوری شده امسال توسط کمیته امداد
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر کل کمیته امداد استان ضمن قدردانی از حضور و مشارکت مردم در کمک و خدمات رسانی به نیازمندان و محرومان استان، در جلسه شورای مدیران امداد، گفت: امسال، بیش از ۳ میلیارد و ۷۸۰میلیون ریال در قالب زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده است که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.
فرید محبی با بیان اینکه زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده در سرفصل های مشخص توزیع شده است، افزود: با تلاش و جدیت امداد در اجرای برنامه های کمیته امداد و جلب اعتماد مردم، خیران و نیکوکاران استان مشارکت های مطلوبی در طرح های حمایتی این نهاد خدمت رسان دارند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات و فطریه در رفع نیاز محرومان و نیازمندان جامعه بسیار مؤثر است، ادامه داد: مردم استان همواره در انجام کارهای خیر و خداپسندانه مشارکت دارند که این نشان دهنده ایمان، تقوی و حس نوع دوستی این عزیزان است.
 
 گردهمایی آموزش- توجیحی مددکاران
ایجاد فضایی سالم، مددکار محور، حق مدار و قانونی، اصول و اساس کار این حوزه را تشکیل می دهد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد و درخبری دیگر از کمیته امداد گردهمایی آموزش- توجیحی مددکاران کمیته امداد استان با حضور مدیر کل کمیته امداد، معاونان حمایت، مشاوران خانواده و مددکاران این نهاد در اردوگاه امام حسین برگزار شد.

فرید محبی، مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد، دراین گردهمایی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های بی شائبه مددکاران این نهاد گفت: شرایط حوزه مددکاری امداد استان شرایط مطلوبی است که از جایگاهی منسجم، قطعی و واقعی برخوردار است.
فرید محبی با تأکید بر اینکه مشکلات مددکاران با جدیت پیگیری می شود، اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های انجام شده  در نظام ارزیابی، توجه ویژه ای به مسئله نیروهای غیر رسمی از طریق رئیس کمیته شده است.
وی افزود: یکی از مشکلات مددکاران امداد استان کمبود وسیله نقلیه در این حوزه بود که به همت سازمان ،نگرش و توجه خاص مهندس فتاح این موضوع پیگیری می شود.
محبی بااشاره به اینکه یکی از الزامات بودجه امسال برون سپاری مددکاری با همکاری شرکت های تخصصی است، ادامه داد: با اجرای این برنامه تراکم پرونده های مددجویی که باعث کندی کار می شد کمتر شده  تعداد پرونده های مددکاران از ۴۰۰ پرونده به ازای هر مددکار به ۱۵۰ پرونده کاهش می یابد.
محمد نظری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان در این گردهمایی با تأکید بر اینکه نهایت کار مجموعه امداد باید توانمند سازی مددجوباشد ، گفت: این مهم نیازمند تغییر نگرش در آسیب شناسی و نیازسنجی مددجویان با توجه به شرایط جامعه است.
وی با تصریح به اینکه بعضی تکالیف گذشته نیاز به بازنگری دارد، افزود: حوزه حمایت و سلامت امداد اصل و اساس توانمند سازی مددجویان است که برای نیل به این هدف حرکت بر پایه سیاست امروز امداد و در مسیری که مشخص  شده ضروری است.
نظری ادامه داد: تعمیق و ترویج مسئولیت های دینی ، انسانی و اجتماعی احاد جامعه در احسان به والدین که قدم اول ان در بطن است با همکاری و همفکری دو حوزه فرهنگی و حمایت و سلامت مسیر است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار