در نقطه جوش جدل دانشگاه آزاد و وزارت علوم
رئیس دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد : هر کدام از نمایندگان به نحوی سعی کردند تا مشکلات دانشگاه آزاد استان را خصوصا در زمینه برگرداندن رشته های حذف شده و همچنین انجام مصاحبه های آزمون ورودی دوره ی دکتری در استان را حل و فصل نمایند.
کد خبر: ۴۵۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 11 July 2017
در حالی که اختلافات دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم به نقطه جوش رسیده است و هر کدام بر مواضع خود مصر می باشند و دانشگاه آزاد هم با تمام قوا در حال تلاش برای حفظ و توسعه استقلال خود می باشد و در حالی که این موضوع تا حد زیادی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است ! اما نمایندگان استان در اقدامی هماهنگ منافع استان را در خصوص این مناقشه در نظر گرفته و سعی کرده اند که نگذارند ، این واحد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن دانشجویان استان متضرر شوند.
 دانشگاه آزاد بر اساس مصوبات قانونی به استقلال خود مصر است
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در نشست خبری با اصحاب رسانه ، رئیس دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد ، عمده اختلافات وزارت علوم با دانشگاه آزاد را ، تصمیمات احساسی و سیاسی ، وزارتخانه دانست و گفت : مسئولین ارشد دانشگاه آزاد مصمم هستند که از حق قانونی خود که مصوبه نماینگان مجلس هم می باشد دفاع کنند و در این راستا کوتاه نخواهند آمد.
آرمین محمودی گفت :  اختلافات دانشگاه آزاد و وزارت علوم از سال 67 سابقه دارد و اکنون هم این اختلافات به صحن علنی مجلس کشیده شد و کمیته‌ای در راستای سنجش و پذیریش رشته‌ها تشکیل شد و کمیته تا سال 94 به کار خودش ادامه داد تا اینکه دوباره اختلافات نیز سر باز کرد.
وی با اشاره به نگاه تیم مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی کشور، اظهار کرد: با انتصاب آقای ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی  و انتصاب دکتر نوریان به عنوان رئیس عالی دانشگاه آزاد ،نگاه جدید این تیم مدیریتی بر تقویت دانشگاه خصوصا در زمینه های حفظ استقلال ، بهبود کیفیت ، تکریم ارباب رجوع ، ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان و توسعه علمی و پژوهشی دانشگاه در داخل و خارج کشور ،  بوده است.
وی گفت : بنابر اظهارات آقای ولایتی دانشگاه آزاد اسلامی به کار خودش در پذیریش رشته‌های ارشد ادامه می‌دهد و نیازی به مجوز وزارت علوم ندارد و این موضوع خواست و اراده مردم و جامعه بزرگ دانشگاهی و ۱۰۰ هزار نفر هئیت علمی دانشگاه آزاد است.
حمایت تمام قد نمایندگان از دانشگاه آزاد استان
محمودی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت بی قید و شرط و غیر سیاسی نمایندگان استان از دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد و گفت : هر کدام از نمایندگان به نحوی سعی کردند تا مشکلات دانشگاه آزاد استان را خصوصا در زمینه برگرداندن رشته های حذف شده و همچنین انجام مصاحبه های آزمون ورودی دوره ی دکتری در استان را حل و فصل نمایند که باید اینجا صمیمانه ترین تقدیرها را از آن ها به خاطر موفقیت در احقاق حقوق این استان در این زمینه ، بنماییم.
محمودی در ادامه گفت : ما با در اختیار نهادن مستندات قانونی و برگزاری جلسات و مکاتبات فراوان با نمایندگان ، و همکاری بی شائبه و غیر سیاسی آن ها توانستیم ، حق و حقوق خود را در میان این اختلافات شدید وزارت علوم و دانشگاه آزاد بگیریم چرا که اقدامات ما کاملا قانونی و طبق مصوبات نمایندگان بوده است .
جزئیاتی از نقش عدل هاشمی در بازگرداندن رشته های حذف شده ی دانشگاه آزاد دهدشت
یکی از واحد های دانشگاهی که در این اختلافات به شدت متضرر شده بود ، دانشگاه آزاد واحد دهدشت بود که از 12 رشته ای که در مقطع ارشد دانشجو می پذیرفت ، تنها مجاز به انتخاب 3 رشته شده بود.
محمودی در این خصوص هم توضیح داد که ما توانستیم ، با کمک نمایندگان ، رشته های حذف شده را برگردانیم و الان بر روی سایت دانشگاه واحد دهدشت این 12 رشته درج شده است.
رئیس دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد از نقش ویژه نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، در بازگرداندن این رشته ها گفت و افزود : سردار هاشمی ، طی تلاش های فراوان و انجام دیدارها و نشست های متفاوت و بالاخره نشستی که بنده و ایشان با آقای نوریان رئیس عالی دانشگاه آزاد کشور در روز یکشنبه داشتیم ، توانستیم موافقت برای احیای رشته های حذف شده را بگیریم و الان این 12 رشته بر روی سامانه دانشگاه آزاد واحد دهدشت قرار دارد و در این خصوص لازم است از تلاش های وافر و جدی این نماینده استان تقدیر و تشکر نمایم .  
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Italy
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
اخر عزیز دل من وزارت علوم به حق دارد دست به حذف کدرشته ها می زند می گویند سنگ قبر پدرش مشکل املایی داشت/ سالها داشت به قبر پدرش می خندید. دانشگاه ازاد دارد تجارت راه می اندازدـ استاد راهنمای ارشد مداقل باید دانشیار باشد در حالیکه هنوز بعضیا مربی علمی اند . ان وقت دانشجوی دکترا می گیرید . سواد را نابود کردید بس دیگه
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
سطح دانشگاه آزاد از غیر انتفاعی و پیام نور بالاتره دیگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار