کد خبر: ۴۵۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷ 12 July 2017
کهگیلویه و بویراحمد رتبه برتر فعالیت درزمینه گردشگری عشایری کشور را کسب کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل امور عشایر استان گفت: استان در همایش اکوتوریسم عشایر کشور که هم اکنون در حال برگزاری است به عنوان یکی از استان‌های برتر در زمینه رونق گردشگری عشایری شناخته شد.
مجید علی پور افزود: راه اندازی چهار مرکز اقامتگاه بوم گردی در مناطق عشایری، ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و راه اندازی تور گردشگری از فعالیت‌های توسعه گردشگری عشایر در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان اینکه عشایر به دلیل حفظ سنت‌های دیرین جامعه ایرانی، پخت غذاهای محلی و سالم، زندگی در طبیعت بکر، نوع پوشش لباس و مهمان نوازی می‌توانند میزبان‌های خوبی برای گردشگران باشند ادامه داد: سیاه چادرهای عشایر، جذابیت زندگی و کوچ در کنار طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر از ویژگی‌های منحصر به فرد زندگی عشایری است.
علی پور بیان داشت: با هدف استفاده از ظرفیت‌های پنهان گردشگری و ایجاد اشتغال، توسعه توریسم عشایری در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد.
۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.
عشایر کهگیلویه و بویراحمد یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین دارند و ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار