کد خبر: ۴۵۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 14 July 2017
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در اجتماع صیانت از حریم خانواده با بیان اینکه دین اسلام دین پاکی است، گفت: دین اسلام عفت و پاکی را برای زنان و مردان می‌خواهد و زنان و مردان را بر رعایت عفت و پاکی تاکید کرده است.

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: در دین اسلام تاکید شده مردان و زنان چشم و نگاه خود را از نامحرم باز دارند.

وی تصریح کرد: وقتی از عفت و حجاب و حیا صحبت می‌شود همه فکر می‌کنند فقط زنان باید این موارد را رعایت کنند در حالی که همین حکم هم برای مردان صادر شده است.

موسوی‌اعظم از وضعیت موجود حجاب و عفاف اعلام نارضایتی کرد و با انتقاد از وضعیت موجود گفت: اگر همه قبل از اینکه حرفی بزنیم به صورت عملی نسبت به حجاب و عفاف عمومی و‌شرم حیا چه اداری و غیر اداری حساس بودیم و رعایت می‌کردیم وضعیت اینگونه نبود‌.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: متاسفانه وقتی جلسه‌ای گرفته می‌شود و مطالبی مطرح می‌کنیم فقط کسانی شنونده این مطالب هستند که اهل نماز و اهل طاعت هستند حضور دارند در حالی که باید دیگران هم این حرف‌ها را بشنوند.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا الگوی همه زنان عالم وقتی نابینایی به درب خانه ایشان آمدند این حضرت خود را از نامحرم پوشاند که انتظار داریم بانوان ما با الگو قرار دادن حضرت زهرا و حضرت زینب از این بزرگواران الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه زنان و‌ مردان امر تبلیغ را فراموش نکنند، گفت: نباید از فریضه امر به معروف و نهی از منکر غافل شویم.

موسوی‌اعظم از وضعیت تالارها در استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و افزود: در تالارهای عروسی ما چه می‌گذرد چرا انواع و اقسام زینت‌آلات برای به انحراف کشاندن جوانان ما در این مراسمات استفاده می‌شود.

موسوی‌اعظم عنوان کرد: همه مردم و مسوولان دست به دست هم دهند تا مشکلات موجود حل شود وبا رفع این معضلات و از بین بردن چشم و هم چشمی زمینه ازدواج جوانان حل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار