کد خبر: ۴۵۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 15 July 2017
منابع قطری روز جمعه اعلام کردند که امیر این کشور با ارسال پیامی درگذشت برادر پادشاه عربستان را به وی تسلیت گفته است.

به گزارش العالم، براساس این گزارش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، در پیامی درگذشت شاهزاده «عبدالرحمن بن عبدالعزیز آل سعود» برادر بزرگ «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان را به وی تسلیت گفت.

روسیا الیوم به نقل از به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا) گزارش کرد، تمیم بن حمد همچنین وفات برادر بزرگ سلمان را به «محمد بن سلمان» ولیعهد جدید عربستان تسلیت گفته است.
شاهزاده عبدالرحمن بن عبدالعزیز برادر سلمان بن عبدالعزیز دیروز پنجشنبه در سن 86 سالگی درگذشت.

این اقدام امیر قطر درحالی صورت می گیرد که تلاش ها برای حل بحران به وجود آمده بین عربستان و هم پیمانانش با قطر راه به جایی نبرده است.

در تازه ترین این تلاش ها، رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا که برای حل بحران قطر راهی منطقه خاورمیانه شده بود، بدون دستیابی به نتایجی روشن، دوحه را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

تیلرسون اعتراف کرد که برخی مسائل میان طرف های بحران بسیار پیچیده وبرخی دیگر عاطفی به نظر می آید.

وزیر امورخارجه آمریکا شب گذشته سفر چهار روزه خود به کویت، دوحه و جده را با هدف تلاش برای پیشرفت در مسیر حل بحران قطر وعربستان پایان داد.

چهار کشور تحریم کننده قطر پنجشنبه اول تیرماه فهرست شروط 13گانه خود جهت از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کرده بودند.

از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار