فریادهای همدلی و اعتراض توام در سالن اجتماعات فرمانداری بویراحمد
جلسه امروز برنامه ریزی شهرستان بویراحمد ، بحث های جدی بودجه ای و حواشی همراه بود که برخی از این حواشی بسیار جدی و قابل تامل بودند.
کد خبر: ۴۵۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 15 July 2017
قبل از ظهر امروز کمیته برنامه ریزی شهرستان دنا در حالی برگزار شد که از همان ابتدا ، متاثر از برخی خبرها و اتفاقات رسانه ای و شبکه های اجتماعی قرار گرفت و البته گلایه های فرماندار بویراحمد از وضعیت تخصیص بودجه ای شهرستان از طرف سازمان برنامه و بودجه استان و همچنین انتقاد از مدیرانی بود که نتوانستند اعتبار مربوط به دستگاه خود را جذب کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این نشست ، ابتدا فرماندار بویراحمد گفت : از همین ابتدای جلسه از عدم جذب میزان زیادی از اعتبارات در سطح شهرستان بویراحمد گلایه مند و منتقد هستم . 
نظری گفت : برخی از مدیران بسیار ضعیف عمل کرده اند که برخی سازمان برنامه و بودجه را مقصر می دانند که البته رئیس سازمان برنامه و بودجه این موضوع را به تلاش مدیران مرتبط می داند و معتقد است ، مدیران باید تلاش بیشتری انجام دهندو اما برخی دیگر در جذب بودجه به خوبی عمل کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
 زارعی از پیشرفت در دورترین منطقه دیشموک به اندازه بویراحمد خوشحال می شوم/ نوروزی : مسئولین مراقب صحبت هایشان در جلسات باشند / نظری گلایه نوروزی وارد است / باقری به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد!
فرمانداری بویراحمد ضمن گلایه از میزان تخصیص اعتبار به شهرستان بویراحمد گفت : موضوع تعیین شاخص ها و جذب اعتبارات برای ما مهم است و باید عرض کنم در برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه ، برخی دستگاه ها استانی هستند ، مانند انتقال خون یا پزشک قانونی اما اعتبارات آن ها را شهرستانی می بینند .
وی در بخش دیگری از انتقادات خود گفت : در خصوص بودجه مناطق نفت خیز هم فعلا عدد و ارقامی بر روی کاغذ نوشته شده است اما خبری از تخصیص و یا اجرایی شدن نیست و انتظار داریم این موضوع در گذر زمان به فراموشی سپرده نشود و به جد و فوریت اقدام عملی صورت گیرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه افزود: با توجه به مقررات و بازدید و بررسی های صورت گرفته ، سعی کردیم پروژه جدیدی تعریف نکنیم و فعلا به تکمیل پروژه های قبلی می پردازیم.
نظری در ادامه گفت : از مدیران انتظار داریم در تخصیص و جذب اعتبارات ، فصل به فصل پیگیر باشند و هر وقت تخصیص اعتباری صورت گرفت ، منتظر کارشناسان نباشندو خود به جد پیگیر باشند.
فرماندار در پایان متذکر شد : مدیران در جریان باشند که امسال پول نقدی در کار نیست و اسناد خزانه توزیع می گردد.
 ترک جلسه توسط باقری
محمود باقری مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگ و هنر غنی استان و شهرستان بویراحمد پرداخت و گفت: این شهرستان بویراحمد بویژه شهر یاسوج دارای طبیعت‌های بکر و مکان‌های زیبای گردشگری است که متأسفانه به دلیل نبود اعتبار نمی‌توانیم به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

باقری گفت: اعتبارات گردشگری ناچیز است و به خوبی پتانسیل گردشگری یاسوج و شهرستان بویراحمد دیده نشده است، این سخنان باقری با واکنش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روبرو شد و مدیرکل گردشگری جلسه را ترک کرد.
 
زارعی از پیشرفت در دورترین منطقه دیشموک به اندازه بویراحمد خوشحال می شوم/ نوروزی : مسئولین مراقب صحبت هایشان در جلسات باشند / نظری گلایه نوروزی وارد است / باقری به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد!/ در حال تکمیل .... 

باقری در این رابطه به خبرنگاران گفت: همه جا عنوان می‌کنند که برای گردشگری استان برنامه ریزی کنید و زیر ساخت‌ها فراهم شود. اما در عمل و هنگامی که می‌خواهند اعتباری گذاشته شود به گونه دیگری است.
وی با اشاره به نحوه برخورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: دلیل برخورد آقای نوروزی با گردشگری استان را نمی‌دانم.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهر یاسوج به عنوان پیشانی گردشگری استان است، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا با گردشگری یاسوج اینگونه برخورد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: از برخورد آقای نوروزی با گردشگری استان و شهر یاسوج سر در نمی‌آورم به همین جهت به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌کنم.
باقری توضیح داد: به خاطر کاهش اعتبارات گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که بالغ بر ۷۰ رصد اعتبارات گردشگری نسبت به سال ۹۳ کاهش پیدا کرده است، جلسه را ترک می‌کنم.

این مسوول تصریح کرد: در شهرستان بویراحمد که یکی از شاخص‌های توسعه آن گردشگری است، نزدیک به ۵۰ درصد اعتبارات زیرساخت‌هایش کاهش پیدا کرده است و نمی‌دانم که چه دلیل و مستنداتی وجود دارد که این شکل بر خورد می‌کنند با حوزه گردشگری.

وی افزود: در بحث اعتبارات، موضوع ماهیت استانی را در ردیف شهرستانی می‌گذارند که هیچ ارتباطی به ردیف شهرستانی ندارد. به لحاظ فصل بندی و توزیع اعتبارات ما باید جزء چهار فصل اول باشیم.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما بین ۲۷ فصل به لحاظ توزیع اعتبارات فصل ۲۱ هستیم و این‌ها نشان می‌دهد که سازمان برنامه و بودجه هیچگونه دیدگاهی نسبت به توسعه گردشگری ندارد. و ما به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌کنیم.

باقری گفت: این روش برخورد نوروزی در جلسه مناسب نیست.
 
زارعی از پیشرفت در دورترین منطقه دیشموک به اندازه بویراحمد خوشحال می شوم/ نوروزی : مسئولین مراقب صحبت هایشان در جلسات باشند / نظری گلایه نوروزی وارد است / باقری به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد!/ در حال تکمیل .... 
 
 مسئولین مراقب صحبت های خود باشند/نظری : گلایه نوروزی وارد است
در بخش دیگری از این نشست ، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد  ، ضمن توضیح مباحث بودجه ای به برخی حواشی چند روز اخیر در خصوص بودجه شهرداری ها پرداخت و گفت : شهرداری گچساران ، در خصوص بافت فرسوده این شهر و پیشرفت آن به دولت قول داد که تخفیفات عوارضی گسترده ای را به مردم بدهد که دولت هم در عوض این تخفیفات را جبران کند و این 30 میلیارد اختصاصی مربوط به همین توافق است و از طرف دولت به وعده داده شده ، عمل شد ، ضمن اینکه 30 میلیارد دیگر مربوط به همه ی شهرداری ها بود اما با تصمیمات استانی گچساران ، کنار گذاشته شد.
نوروزی در ادامه به برخی مسئولین تذکر داد که مواظب سخنان خود و اتهامت مطرح شده باشید ! چرا که مسئولین باید در جهت همدلی حرکت کنند نه اینکه بدون اطلاع از جزئیات در جلسه عمومی اعلام کنند شهروندان را به درجه 1 و 2 تقسیم کرده اند.
لازم به توضیح است ، پس از پایان صحبت های نوروزی ، فرماندار بویراحمد هم گفت : گلایه های آقای نوروزی در این خصوص وارد است و فضای استان فضای همدلی است و از رسانه ها خواهش می کنیم به اختلافات دامن نزنند اما اگر مطمئن هستند تبعیضی وجود دارد ، بیان کنند.
زارعی از پیشرفت در دورترین منطقه دیشموک به اندازه بویراحمد خوشحال می شوم
اما یکی از مهمترین صحبت های این نشست مربوط به فریادهای همدلی مسئولین استان بود که از زبان غلام محمد زارعی بیان شد. 
زارعی که گویا از وضعیت انعکاس خبرهای برخی رسانه ها به شدت ناراحت بود گفت : دل مشغولی همیشگی من این بوده است که چرا برخی مسئولین ، رسانه ها و افراد سعی دارند به جای آرامش ، ایجاد امید توام با وحدت ، با هدف عوام فریبی و اختلاف که حتما دلسوزانه نیست ، سعی می کنند ، فضای جامعه را ملتهب کنند.
زارعی افزود : اگر تخریب خوب است ، چرا شریعت ما تاکید دارد که اخلاق را در گفت های خود رعایت کنید؟ اگر بنا داریم در فضای مجازی برخی صحبت ها را انجام دهیم مطمئن باشید این موضوع مانند آفتاب است که پشت ابر نمی ماند و روزی حقایق روشن می شود. من می گویم استان ما چون مجموعه ای از همگرایی های اجتماعی ، زبانی و مذهبی داریم پس هیچ نقطه افتراقی نداریم. وقتی می بینم در نقطه ای از دیشموک یا گچساران پیشرفتی صورت می گیرد به اندازه ای که برای پیشرفت بویراحمد و دنا خوشحال می شوم برای دیگر مناطق استان هم خوشحال می شوم.
 
 زارعی از پیشرفت در دورترین منطقه دیشموک به اندازه بویراحمد خوشحال می شوم/ نوروزی : مسئولین مراقب صحبت هایشان در جلسات باشند / نظری : گلایه نوروزی وارد است / باقری به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد!/ در حال تکمیل ....
 
ما نباید با عوام فریبی به گونه ای عمل کنیم که شاید به محبوبیت برسیم . رسانه ها می توانند نقش مثبتی داشته باشند و باید قبل از انتشار مطلبی بررسی کنند و بعد منتشر کنند.
یکی دیگر از گلایه های من این است که چرا این همه کار بزرگ و اعتبارات زیاد از منابعی غیر از پیش بینی های بودجه ای معمول گرفته می شود اما به آن ها پرداخته نمی شود و یا اگر در یکی ، دو رسانه منتشر می شود به لایه های زیرتر منتقل نمی شود اما برخی خبرهای غیر مستند و حاشیه ای را سریعا به این لایه ها منتقل می کنند! ضمن اینکه این موضوعات فقط رسانه نیستند که دامن می زنند بلکه برخی افراد هم متاسفانه دنبال دامن زدن به چنین حواشی هستند.
زارعی افزود : مصاحبه هایی صورت گرفته است که برخی فورا آن را به صورت منفی منعکس کرده اند ! این فضا نباید اینگونه باشد و به این صورت بخواهد ادامه پیدا کند.
زارعی در ادامه بیان کرد : من سرباز مردم هستم و حتما برای من سخت است که در گوشه ای کاری را انجام نداده ایم و این سخت بودن به دلیل سرباز بودن من است برای مردم نه به خاطر مسائل سیاسی !
نماینده مردم ، بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، افزود : روی 12 درصد بودجه استانی نمی شود چندان مانوری داد . در سفر معاون وزیر نفت ، 30 میلیارد ابلاغ اعتبار ورزشی گرفتیم و هیچ کس به آن نپرداخت اما اگر 10 میلیارد به "عنبر آباد" فلان منطقه رفت فورا غوغا درست می کنیم.
در همین مدت چند ماهه ، اعتبارات بسیار زیادی از طریق منابع ملی و چندین جای دیگر گرفته ایم که بسیار زیاد هم هستند . چند جلسه برای واگذاری سد تنگ سرخ به قرارگاه خاتم گرفتیم ؟ چرا وقتی قرار بود به خاطر عدم تخصیص 8 میلیار اعتبار ، 40 میلیارد اعتبار بیمارستان بزرگ استان در یاسوج ، به عقب بیفتد و ما توانستیم از وزیر بهداشت  این 8 میلیلرد را بگیریم در صورتی که وزیر می گفت تا به حال به هیچ استانی چنین بودجه ای در این فصل اختصاص نداده ایم و اولین بار است این کار را می کنیم ، کسی چیزی نگفت ؟ اما فورا به سراغ فلان شهرستان می رویم ! اگر قرار باشد ان شهرستان ها هم چنین اعتراضات و مواردی را بیان کنند که کار استان پیش نمی رود!
زارعی در پایان گفت : مطمئن باشید ما نمایندگان استان هم کاملا در جهت توسعه ی استان با هم همکاری و هماهنگی کامل داریم و اصلا تحت تاثیر چنین موضوعاتی نیستیم و کلیت استان برای همه ی ما مهم است. متن کامل سخنان زارعی
 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار