کد خبر: ۴۶۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 15 July 2017
اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد امروز میهمان کشوری‌اش را به زیارت قبور شهدا برد تا به آن‌ها ادای احترام کند اما این احترام یک ظاهر داشت و یک باطن.

اداره‌کل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد امروز با گل‌های مصنوعی ساخت کشور چین به زیارت قبور شهدای گرانقدر این دیار رفت در حالی که تولیدات گل طبیعی شاخه بریده جوانان همین استان در چند قدمی مدیران بنیاد شهید، روی دست آنها باد کرده است.

چگونه به ذهن مسئولان نرسید که به جای گل‌های خاک‌خورده و مصنوعی خارجی، با گل‌های طبیعی و لذت‌بخش به گلزار شهدا بروند که اتفاقا قیمت آنها هم مناسب‌تر است!

باید از خودمان بپرسیم که روح مطهر کدام شهید عزیز امروز از این حرکت خوشحال شد؟!

این حرکت بی‌تدبیرانه تنها مختص اداره‌کل بنیاد شهید نبوده است و بسیاری از ادارات و مدیران کهگیلویه و بویراحمدی اینگونه‌اند و حتی دستمال کاغذی روی میز آنها نیز از تولیدات این استان نیست و بیشتر آنها، هر بار که به زیارت گلزار شهدا و غبارروبی می‌روند، با گل‌های ساخت چین می‌روند.

رهبر معظم انقلاب گلو پاره می‌کند برای حمایت از تولیدات داخلی ولی برخی مدیران در عمل کار دیگری می‌کنند و در حرف، "آغا””آغا” می‌کنند.

همین چند روز پیش بود که بی‌تدبیری یکی دیگر از ادارات این استان، ده‌ها واحد گلخانه‌ای را در محوطه فرودگاه یاسوج تعطیل کرد و صدها جوان را بیکار کرد تا عدم حمایت مدیران این استان از تولیدات خودشان، زبانزد شود.

این پایان بی‌تدبیری‌ها نخواهد بود و تولیدات با کیفیت این استان به ویژه در بخش کشاورزی همچنان از سوی دیگر نهادهای مرتبط با امر صادرات و حمایت از تولیدکننده، با بی‌مهری مواجه خواهند بود؛ فقط گل شاخه بریده نیست، در سیب، عسل، ماهی، مرکبات و همه تولیدات کشاورزی و غیر آن، همین قصه پرغصه وجود دارد؛ اما امیدها برای تغییر این رویه هم وجود دارد.

این گزارش، خدمات مثبت اداره‌کل بنیاد شهید را نادیده نگرفته است و صرفا از این اقدام مضر برای تولید و اشتغال جوانان این استان انتقاد کرده و تلنگری زده است تا بلکه همه ادارات این استان از خواب حمایت از تولید داخل بپرند و در عمل و واقعیت، ابتدا تولیدات کهگیلویه و بویراحمد و بعد از آن تولیدات کشور را حمایت کنند.
کریم بنام / ریواس جنوب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار