گرمای هوا تا آنجا پیش رفته که اثر خود را بر حیات‌وحش هم گذاشته است، قمری‌ها در جاسک تاب گرما را نیاورده و دچار گرمازدگی شدند تا «گرما» مرگ کبوترها را به ارمغان بیاورد.
کد خبر: ۴۶۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 16 July 2017
«قطعی و کاهش فشار آب»، «نوسان برق»، « گرمازدگی»، «خروج قطار از ریل» «آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع» و ... تنها بخشی از سرتیتر اخباری است که این روزها به روند گرمای هوا در برخی استان‌های کشور پیوند زده می‌شود.
اما چند روز گذشته برخی استان‌های کشور شاهد بارندگی تابستانی بودند تا شاید تب تابستان کمی فروکش کند اما به نظر می‌رسد طی روزهای پیش رو بازهم شاهد گرمای هوا در کشور خواهیم بود.
 
گرمای هوا شدت می گیرد/مرگ قمری ها با افزایش دما + تصاویرامیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی در این رابطه از افزایش تدریجی گرما در اکثر مناطق کشور تا پایان هفته خبر داده است.
وی که با صداوسیما گفتگو می‌کرد، یادآور شده است: روند کند افزایش دما از امروز آغاز شده و تا پایان هفته ادامه می‌یابد.
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی که از چند روز پیش کشور را تحت تأثیر قرار داده بود همچنان ادامه دارد، گفت: بارش‌ها بیشتر در ساعات بعدازظهر خواهد بود.
سرکرده اضافه کرد: امروز نیز بارش‌های کمتری در ارتفاعات البرز مرکزی، استان مازندران، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، همچنین شرق هرمزگان را شاهد خواهیم بود که این بارش‌ها موقتی و پراکنده است.
«قمری»ها گرمازده شدند
گرمای هوا تا آنجا پیش رفته که اثر خود را بر حیات‌وحش هم گذاشته است، قمری‌ها در جاسک تاب گرما را نیاورده و دچار گرمازدگی شدند تا «گرما» مرگ کبوترها را به ارمغان بیاورد.
علی رنجبر رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان جاسک با اشاره به اینکه در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد نوعی از کبوترسانان به اسم قمری در جاسک دچار مرگ شده‌اند که حدس اولیه در اثر گرمازدگی است، افزود: گونه قمری از پرندگان حساس هست و علت مرگ این نوع را می‌توان گرمازدگی حدس زد، ولی تا مشخص شدن دقیق جواب نمونه‌های آزمایشگاهی نمی‌توان دلیل قطعی مرگ این پرندگان را اعلام کرد.
 
گرمای هوا شدت می گیرد/مرگ قمری ها با افزایش دما + تصاویر 

وی اظهار کرد: کارشناسان محیط‌زیست و دامپزشکی نمونه‌برداری‌های لازم را برای بررسی در آزمایشگاه‌های مرکز استان انجام داده‌اند.
رنجبر تصریح کرد: آمار دقیقی از تعداد تلفات این پرندگان در دست نیست ولی با توجه به وسعت منطقه تعداد قمری‌های مرده زیاد است.
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: بیش‌ترین ناحیه مرگ این پرنده در کنار و نزدیکی آب بوده است.
به گفته‌ اهالی منطقه مرگ‌ومیر این پرنده از دو هفته قبل شروع‌شده است. این پدیده در ۶ روستای کروچ، بند بست، اسپیتل، ککی، کنتکی و هون دهستان گابریک اتفاق افتاده است که گابریک در ۵۵ کیلومتری شرق شهر جاسک قرار دارد./مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار