زارعی از مسئولان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خواست توجه ویژه‌ای به مقوله نیازسنجی در ساخت مدارس و فضاهای آموزشی جدید در نقاط مختلف این استان داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ 16 July 2017
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که 500 میلیارد ریال اعتبار برای کیفی سازی مدارس و فضاهای آموزشی این استان و رساندن آنها به شرایط مطلوب نیاز است.

به گزارش ایرنا، غلام محمد زارعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به نیاز مدارس این استان به بازسازی و بهسازی، اظهار داشت: وضعیت فضاهای آموزشی در استان به ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا چندان مناسب نیست.
وی مهاجرپذیری، افزایش جمعیت و گسترش حاشیه‌ نشینی در یاسوج را یادآور شد و افزود که مدارس متناسب با چنین نیازهایی در این شهر پیش‌بینی‌نشده و کمبود امکانات و فضای آموزشی در آن مشهود است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در برخی روستاهای دورافتاده کهگیلویه و بویراحمد مدارسی ساخته شده که به دلیل نداشتن دانش‌ آموز تعطیل است و یا دانش‌ آموزانی با تعداد کم در یک فضای آموزشی وسیع در حال تحصیل هستند.
زارعی عنوان کرد که دلیل اصلی بروز چنین مشکلی نبود برنامه‌ریزی صحیح و اصولی بوده و باید در این زمینه آسیب شناسی و بررسی جدی انجام شود.
وی از مسئولان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خواست توجه ویژه‌ای به مقوله نیازسنجی در ساخت مدارس و فضاهای آموزشی جدید در نقاط مختلف این استان داشته باشند.
زارعی ابراز داشت: نیکوکاران بومی و غیربومی در 2 سال اخیر توجه بیشتری در زمینه ساخت مدارس در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.
دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در 2 هزار و 944 آموزشگاه در قالب هشت هزار و 440 کلاس درس تحصیل می‌کنند که از این تعداد 2 هزار مدرسه کمتر از 15 دانش آموزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار