در پی گرمای شدید و قطعی مکرر برق رخ داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی خبر داد : مشکلات کم آبی و شدت گرمای بسیار بالا خسارات زیادی به بخش کشاورزی روستاهای قلات،کله جمشید، کندیده و چاه روغنی وارد نموده است.
کد خبر: ۴۶۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹ 17 July 2017
با توجه به اینکه نوسانات برق در شهرستان بهمئی این روزها باعث قطعی مکرر و ناگهانی برق می‌شود این نوسانات و قطعی برق تاثیرات زیادی بر روند سوختن الکتروپمپ ها در محل ایستگاههای طرح های باغبانی شهرستان گردیده که در همین هفته به تعداد چهار الکترو پمپ از ایستگاه‌های این شهرستان خسارات بسیار زیادی وارد شد که سه تا از این الکتروپمپ ها سوخته است. به دنبال این خسارت و همچنین بالا بودن دما و شدت گرما از سوی دیگر باعث گردیده که نیاز آبی باغات بالا رود.
اقدام به جا و به موقع جهاد کشاورزی شهرستان در این رابطه و در این دو هفته با تانکر اداره و تانکرهای اجاره ای و کمک گرفتن از دیگر ادارات و تلاش همکاران جهادی به صورت شبانه‌ روزی توانسته که مشکل بی آبی درختان را حل کند.

مهندس بدرقه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت : دلیل اصلی زردی برگ درختان شدت بالای گرما است که در این مدت به شدت شاهد افزایش چشمگیر دما بوده ایم.
وی در همین رابطه یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از اعتبارات سال ۹۶ در خصوص تامین آب و تجهیزات آبیاری شهرستان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به خصوص جناب آقای دکتر گوهرکانی ریاست جهاد کشاورزی استان و همچنین آقای مهندس بهاءالدینی مسئول آب و خاک جهاد کشاورزی استان اعتبارات خوبی را جذب نماییم و انشالله تا یکی دو روز آینده الکتروپمپ های جدید با همیاری مردم خریداری و جایگزین این الکتروپمپ های سوخته شده می گردد .
امید است مسئولین استانی از طریق ستاد بحران بتوانند کمکی به شهرستان ما نمایند.

بدرقه در پایان به این موضوع اشاره کرد که این شدت گرمی هوا و کاهش آب از بحران هایی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.
گزارش : امین رونان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار