افشاری‌نژاد با اشاره به مشکلات کشتارگاه گچساران گفت: تاکنون مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۴۶۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 18 July 2017
رئیس دامپزشکی گچساران خواستار احداث اتاق پیش سرد در زمینه نگهداری لاشه بعد از کشتار دام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امید افشاری‌نژاد ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات کشتارگاه گچساران که با حضور، فرماندار، مدیرکل دامپزشکی استان و روسای دستگاه‌های مربوطه در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها یک جلسه اظطراری با اعضای شورای سلامت و همچنین بازدید مستمر از کشتارگاه گچساران انجام داده است.

رئیس دامپزشکی گچساران ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که اداره دامپزشکی گچساران انجام داده، برگزاری کلاس آموزشی برای قصابان و سلاخان بوده است.

افشاری‌نژاد با اشاره به مشکلات کشتارگاه گچساران گفت: تاکنون مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: احداث اتاق پیش سرد کشتارگاه توسط شهرداری برای پیشگیری از این بیماری و نبود تجهیزات لازم و امکانات برای کشتار و نگهداری دام بعد از کشتار یکی از مشکلات کشتارگاه است.

این مسوول با بیان اینکه احداث اتاق پیش سرد بعد از کشتار دام یکی از ضرورت‌های کشتارگاه گچساران است، ابراز کرد: زیرساخت‌های سردخانه گچساران برای نگهداری دام بعد از کشتار در دمای مناسب وجود ندارد و همچنین سردخانه دام گچساران ظرفیت نگهداری تعدادی زیادی لاشه را ندارد.

رئیس دامپزشکی گچساران خاطرنشان کرد: احداث اتاق پیش سرد یکی از ملزومات این شهرستان در زمینه جلوگیری از بسیاری بیماری‌های میان دام و انسان است.

وی با اشاره به کشتارگاه دام گچساران که یک کشتارگاه نیمه صنعتی است افزود: کشتارگاه نیمه صنعتی و سنتی گچساران گنجایش نگهداری بیش از 150 لاشه را در خود ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار