کد خبر: ۴۶۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 20 July 2017
مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: شست‌وشوی مستمر تجهیزات و تدوین تجهیزات متناسب با شرایط اقلیمی استان از برنامه‌های این شرکت است و همچنین قرار است اورژانس ریزگرد در استان راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا - محمود دشت‌بزرگ در جلسه شورای اداری استان که شب گذشته (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: برای چهارمین بار در تیرماه سال جاری، رکورد مصرف برق در استان تغییر کرد. امیدواریم که با اعمال شاخص‌های مدیریت مصرف برق، این روند رو به رشد را کاهش دهیم.

وی افزود: روز سه‌شنبه در ساعت 15 با هشت هزار و 220 مگاوات برای چهارمین بار رکورد مصرف برق تغییر کرد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 9.5 درصد پیک مصرف جابجا شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: موضوع پاسخگویی مسوولان موجب رضایتمندی، اعتماد و مدیریت مشارکت‌جویانه در کشور می‌شود. شاید بتوان گفت بعد از 38 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، هنوز شاهد شکاف توسعه در صنعت برق هستیم. من می‌گویم صنعت برق با سندرم توسعه مواجه است. دیوار بلند عدم تخصیص منابع، سد راه توسعه صنعت برق استان است. امیدوارم با مدلی که برای توسعه طراحی کرده‌ایم، این شکاف را برطرف کنیم و با یک جهش شتابان، به سمت زدودن آن حرکت کنیم.

دشت‌بزرگ گفت: همواره در صنعت برق کشور در اولین نیروگاه‌ها، اولین خط اتصال 132 کیلووات، اولین نیروگاه آبی بزرگ ایران و اولین خطوط فشار قوی در استان بوده‌اند. برق منطقه‌ای خوزستان، دو استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را با وسعت بیش از 80 هزار کیلومتر مربع مدیریت می‌کند.

وی تصریح کرد: بالغ بر 13 هزار مگاوات ذخیره منصوبه نیروگاه‌های ما هستند و ما از این نظر رتبه اول را در منطقه داریم. از نظر قدرت منصوبه، رتبه اول؛ از نظر مصرف بعد از تهران، رتبه دوم و از نظر ظرفیت پست‌ها نیز رتبه دوم کشور را داریم. همچنین از نظر طول خطوط، رتبه ششم کشور را داریم. شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با چهار برق منطقه‌ای کشورهای خارجی ارتباط دارد. همچنین یک میلیون و 800 هزار مشترک و 25 مشترک بزرگ صنعتی در استان داریم و حدود 1353 مگاوات برق مصرفی استان است. متوسط پیک‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم، نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در سال 95، 29 بار از پیک عبور کردیم. در سال 96 تاکنون 10 بار از پیک سال قبل گذشته‌ایم. کمترین میزان مصرفی ما نیز مربوط به سال 60 بوده است. در شروع انقلاب، کل ظرفیت منصوبه برق کشور هفت هزار و 500 مگاوات بود. در بدترین شرایط انتظار مصرف هشت هزار و 486 مگاوات برق را داریم. البته پیش‌بینی می‌کنیم با مدیریت مصرف، تا هشت هزار و 329 مگاوات را می‌توانیم مدیریت کنیم. در دماهای بیش از 48 درجه به ازای هر یک درجه، 112 مگاوات به پیک بار مصرفی شبکه اضافه می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اهواز با مصرف دو هزار و 454 مگاوات در سال گذشته از 9 برق منطقه‌ای دیگر در کشور مصرف بیشتری داشته است. لازم به ذکر است در مجموع 16 برق منطقه‌ای در کشور وجود دارد. متوسط مصرف استان از کل کشور بیشتر است. متوسط مصرف در کل کشور حدود دو هزار مگاوات است و در خوزستان بالغ بر 10 هزار کیلووات است. در شرکت توزیع نیروی برق استان 50 درصد مصرف برای دیگر شهرهای استان، 30 درصد برای اهواز و 16 درصد نیز برای مشترکان صنعتی است.

دشت‌بزرگ افزود: در مقایسه مصارف خانگی برق در خوزستان و کل کشور متوجه می‌شویم متوسط مصرف خانگی در استان نسبت به کشور بالاتر است. با توجه به پایین بودن تعرفه برق در خوزستان، درآمد صنعت برق استان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر خواهد بود. 16 نیروگاه در استان باید ایجاد شوند. احداث نیروگاه در حال حاضر کُند است. موافقت‌نامه اصولی پنج نیروگاه به خاطر کندی کار باطل شده است.

وی ادامه داد: شرکت برق منطقه‌ای 42 پروژه فاینانس بر عهده دارد که از پروژه‌های مهم ما است. همچنین با توجه به وقایع سال گذشته و وقوع گردوخاک‌ها، 100 پست انتقال، شستشو داده شدند. 95 هزار زنجیر مقره سرامیکی در استان وجود دارد که این عدد زیبنده استان نیست و قرار است همه آن‌ها حداکثر تا پایان سال 97 تعویض شوند. همچنین قرار است اورژانس مبارزه با ریزگرد در سطح غرب کشور، در خوزستان راه‌اندازی شود. دستگاه مقره شو نیز هم اکنون خریداری شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان افزود: احداث پست‌ها به صورت GIS، شستشوی مستمر تجهیزات و تدوین تجهیزات متناسب با شرایط اقلیمی استان، از برنامه‌های ما هستند. امیدوارم در دو یا سه سال آینده شاهد نمونه‌های بارز عملی توسعه به مردم استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار