کد خبر: ۴۶۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 21 July 2017
معاون وزیر خارجه روسیه در امور کنترل تسلیحات با اشاره به اینکه تحریمهای آمریکا توافق هسته ای را تضعیف میکند تاکید کرد که واشنگتن تعهدات خود را خیلی بد انجام داده است.

به گزارش افکارنیوز، میخائیل اولیانوف رئیس دپارتمان کنترل تسلیحات و منع تکثیر وزارت خارجه روسیه تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران در ارتباط با برنامه موشکی تهران را محکوم کرد و آن را بی اساس خواند.

وی تاکید کرد که این تحریمها فقط باعث تضعیف توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 خواهد شد.

اولیانوف به ریانووستی گفت: توافق هسته‌ای(قطعنامه 2231) از ایران "می‌خواهد" که از آزمایش موشکی خودداری کند؛ اما این یک "درخواست" است نه یک "تعهد".

وی افزود: اعمال تحریم برای عدم اجرای این درخواست مضحک است.

وی در ادامه گفت: ایران در چارچوب توافق گامهایی برداشته است و در مسیر خیلی خوبی قرار دارد، دیگر طرفهای غربی و شرقی نیز به تعهدات خود پایبند هستند اما آمریکا تعهدات خود را خیلی بد انجام داده است.

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه از اقدام دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران انتقاد کرد.

حساب توئیتری رسمی سفارت روسیه در آفریقای جنوبی به نقل از «ریابکوف» نوشت: «اقدام آمریکا در توسعه تحریم‌ها علیه ایران با مفاد برجام (توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5) مغایرت دارند.»

دولت آمریکا روز سه‌شنبه 18 فرد و گروه را به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با برنامه موشکی ایران در لیست تحریمهای خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده در تحریم‌های جدید هفت سازمان و پنج فرد به دلیل حمایت از نیروهای نظامی یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف گرفته شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار