کد خبر: ۴۶۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 21 July 2017
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت که یک خانواده خیر نوعدوست گچسارانی یک واحد مسکونی 2 طبقه برای نگهداری کودکان و نوجوانان معلول بدسرپرست یا بی سرپرست اهدا کرد.

علیرضا موسوی امجد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این واحد مسکونی در کوی کارکنان شهر دوگنبدان واقع است و حداقل سه میلیارد ریال ارزش دارد.
وی بیان کرد که تجهیزات مورد نیاز این مرکز خدماتی مانند موکت، قالی، تلویزیون، یخچال، اجاق گاز ، تجهیزات سرمایشی، گرماشی و ظروف از سوی جمعی از خیران این شهرستان اهدا شده است.
موسوی امجد با اشاره به نقش خیران برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه، خواستار فرهنگ سازی در زمینه افزایش مشارکت مردم برای توسعه زیرساخت های رفاهی معلولان و جامعه هدف بهزیستی شد.
وی از راه اندازی مرکز حرفه آموزی دختران بالای 14 سال برای آموزش قالی بافی، گلیم بافی، خیاطی، عروسک سازی و گل سازی با حمایت بخش خصوصی در گچساران خبر داد.
موسوی امجد تصریح کرد که پرداخت یارانه و نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی از برنامه های بهزیستی برای خدمات رسانی بهتر به معلولان در این مرکز آموزشی است.
وی بیان کرد که در مرحله نخست کارگاه آموزشی حرفه آموزی دختران برای30 نفر از معلولان گچسارانی در حال اجراست.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت های رفاهی وفراهم شدن بستر ایجاد شغل در روحیه و احساس مفید بودن برای معلولان ابرازامیدواری کرد که این طرح ها بتوانذ نقش اثرگذاری در خدمات رسانی بهتر به معلولان داشته باشد.
تاکنون 18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده‌اند که حدود 6 هزار و 300 نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
به گفته مسئولان بهزیستی نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با سه درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد است.
یکهزار و 606 معلول روانی، یکهزار و 445 ناشنوا، یکهزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار