کد خبر: ۴۶۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 22 July 2017
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای مرداد سال جاری ارائه خدمات سرپائی(به جز دارو) و بستری بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی تحت پوشش بیمه سلامت استان تنها در مراکز دولتی امکان پذیر است .

سید یدالله حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیمارانی که قبل از تاریخ اول مرداد امسال در بخش غیردولتی بستری شده اند مشمول این دستور العمل نبوده و مطالبات و هزینه های بستری و درمانی آنها در تعهد سازمان بیمه سلامت خواهد بود .

وی بیان کرد: بر اساس بند الف تبصره 17قانون بودجه سال 96 و تصویب نامه هیات وزیران ارائه خدمات سرپایی به بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی از تاریخ ذکر شده در مراکز غیردولتی ممکن نیست .

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: البته بیمه شدگان کارکنان دولت، روستائیان و سایر اقشار مشمول این مصوبه نمی شوند و همچون گذشته می توانند از خدمات درمانی در مراکز دولتی و خصوصی استفاده کنند .

حسینی تصریح کرد: در مناطقی که بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ارائه خدمات تشخیصی در بیمارستانهای دانشگاهی کافی نباشد، هزینه های تشخیصی درمانی بیمه شدگان فوق که در بیمارستانهای غیردانشگاهی طرف قرار داد مراجعه کنند در تعهد سازمان بیمه سلامت خواهد بود .

وی ادامه داد: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی باید با در دست داشتن دفترچه بیمه معتبر برای دریافت خدمات سرپایی، بستری و بستری موقت به مراکز تشخیصی درمانی دولتی از بیمارستان، کلینیک ویژه و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند .

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه که ارائه خدمات دارویی در بخش دولتی و غیر دولتی امکانپذیر است، عنوان کرد: در صورتی که بیمه شده صندوق بیمه همگانی برای دریافت خدمات رادیوتراپی و شیمی درمانی تحت درمان در بخش غیردولتی بوده، می تواند با هماهنگی دانشگاه با بیمه سلامت تا اتمام دوره فعلی درمان از پوشش بیمه استفاده کند .

حسینی تاکید کرد: از آنجا که تمامی خدمات بیمه ای به جز دارو به بیمه شدگان بیمه همگانی می بایست در مراکز دولتی صورت پذیرد پرداخت سهم سازمان اعم از دارو و پاراکلینیک و سایر خدمات تنها به شرط تجویز توسط پزشکان مراکز دولتی امکان پذیر است .

وی گفت: تمامی نسخ تجویزی ویزیت، خدمات، دارو یا پاراکلینیک باید ممهور به مهر مراکز درمانی دولتی محل ارائه خدمت باشد . نسخ تجویزی توسط پزشکان بخش غیر دولتی طرف قرار داد یا غیرطرف قرار داد قابل پرداخت نیست .

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در صورت اعلام دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر عدم کفایت بخش دولتی در ارائه خدمات از جمله خدمات سطح یک قابل ارائه توسط پزشکان عمومی، دیالیز، رادیوتراپی و شیمی درمانی در اداره کل می توانند با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و تنظیم صورت جلسه و تفاهم نامه نسبت به خرید خدمات درمانی به صورت بیمه ای از مراکز غیر دولتی اقدام کنند .

حسینی افزود: در صورت نبود مراکز دولتی ارائه دهنده خدمت درمانی اداره کل استان می تواند با بیمارستان های انحصاری غیر دولتی برای ارائه خدمت به بیمه شدگان قرار داد منعقد کنند .

وی اضافه کرد: 50 درصد حق سرانه بیمه خدمات درمانی به ازای هر نفر برای یک سال در صورت تایید توسط کمیته امداد حضرت امام (ره)یا سازمان بهزیستی پرداخت می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار