وی با بیان این که برخی‌ها نصیحت ائمه جمعه را برنمی‌تابند خاطرنشان کرد: نباید این گونه در جامعه القا شود که مسؤولان و ائمه جمعه یکدیگر را برنمی‌تابند و پای جنگ قدرت در میان است.
کد خبر: ۴۶۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰ 22 July 2017
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: فتنه خط قرمز تریبون نماز جمعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج عصر امروز نشست ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت پنجم مردادماه سالروز برپایی اولین نماز جمعه کشور با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

در این نشست تقوی با تبریک سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه به دستور امام راحل و به امامت آیت‌الله طالقانی اظهار کرد: اکنون بعد از گذشت آن سال‌ها در 900 شهر کشور نماز جمعه برپا می‌شود.

تقوی با بیان اینکه باید خدمات نظام جمهوری اسلامی از هر تریبونی بیان شود تصریح کرد: متأسفانه ملاحظه می‌کنیم که در فصل انتخابات‌ از جمله انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و شوراها برای جمع کردن آرا مردم آن چه که مغفول می‌ماند خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: حتی از سوی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی این خدمات نادیده گرفته می‌شود که باید پرسید چرا حاضریم برای یک دستمال قیصریه را به آتش بکشیم.

وی در ادامه اظهارات خود در جمع ائمه جمعه و همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ولی‌فقیه در این استان تصریح کرد: چرا می‌کوشیم در انتخابات‌ها همه چیز را زیر سؤال ببریم برای اینکه بگوییم با ما همه جا بهشت می‌شود تا که به آرای خود بیفزاییم که این ظلم و جفا به نظام جمهوری اسلامی است.

این مسوول با بیان این که امروز همه ما سر سفره نظام هستیم افزود: در حال حاضر مقابله با دشمنان ما از جمله اسرائیل و داعش بسیار آن طرف‌تر از مرزهای کشور است و امروز هر چه امنیت و آرامش داریم به واسطه ایثارگری نهادهایی مانند سپاه و سایر نهادهای نظامی و انتظامی است.

تقوی گفت: متأسفانه فضای رسانه‌ای و مجازی را عده‌ای به شدت آلوده کرده‌اند و همه عاصی شده‌اند که هیچ قید و بندی در این فضاها نیست و شخصیت انسان‌ها در این فضاها به هیچ وجه در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد برخی از حرکات و اقدامات از جمله در رسانه‌ها و فضای مجازی را در راستای ناامید کردن مردم دانست و گفت: هر ملتی که امید خود را از دست بدهد شکست خواهد خورد.

وی از جریانی یاد کرد که به دنبال ناامید کردن مردم است و در ادامه گفت: تریبون‌دارها و رسانه‌ها در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

این مسؤول وظیفه ائمه جمعه را در این هنگامه بسیار سنگین ذکر کرد و گفت: ائمه جمعه قبل از هر چیز باید زمان‌شناس باشند و اگر زمان‌شناس باشند همه پیامدها و اتفاقات را به درستی ارزیابی خواهند کرد.

تقوی به همه سختی‌ها و مشقات این 38 سال از جنگ گرفته تا ترورها اشاره کرد و گفت: از آن جا به تحریم‌ها و برجام می‌رسیم که هسته‌ای بهانه بود و امروز نمی‌خواهیم در مورد برجام حرف بزنیم زیرا رهبری در این مورد تحلیل و تفسیر جامع داشته‌اند و هر آن چه معظم‌له در مورد برجام گفته‌‌اند همان را قبول داریم.

این مسؤول به عزم طرف مقابل برای پاره کردن برجام اشاره کرد و گفت: هر چند در این زمینه شرایط بین‌المللی برای آن‌ها مساعد نیست اما اکنون بهانه موشکی را در دستور کار قرار داده‌اند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به برخی شیطنت‌ها در داخل برای ایجاد شکاف در بین دستگاه‌ها و نهادها اشاره کرد و گفت: نهادها را به انتصابی و انتخابی تقسیم کرده‌اند و به زعم خودشان هر کجا که نهاد انتصابی وابسته به رهبری باشد آمار بودجه‌ای آن‌ها را بیرون می‌آوردند که هدف اول و آخرشان فقط مقابله و زدن رهبری است.

وی گفت: موضوع حج را مطرح می‌کنند که چرا باید پول مملکت را در دهان عربستان بریزیم در حالی که سالانه 7 میلیون نفر به ترکیه و آنتالیا سفر می‌کنند و پول‌های زیادی از این کشور در آن جا خرج می‌شود اما در این زمینه کلمه‌ای نمی‌گویند.

این مسوول از زدن قوه قضاییه، سپاه، تریبون‌های نماز جمعه، حج و شورای نگهبان توسط عده‌ای سخن به میان آورد و گفت: اینها باید بدانند که چه چیزی آمریکا و انگلیس خبیث را پای میز مذاکره آورد که همان قدرت نظام جمهوری اسلامی بود و امروز این چنین به نهادی مانند سپاه حمله می‌کنند.

تقوی با بیان اینکه عده‌ای هم می‌گویند چرا باید در سوریه و عراق حضور داشته باشیم تصریح کرد: به دلیل این که اگر در آن جا حضور نداشتیم باید در میدان بهارستان با داعش می‌جنگیدیم.

این مسؤول در بخشی دیگر از اظهارات خود در جمع ائمه جمعه و مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: جمهوری اسلامی تا این لحظه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداشته است لذا در تریبون‌های نماز جمعه خط قرمز ما آمریکاست و به قول امام هرگز گرگ و میش نمی‌توانند با هم رابطه داشته باشند.

وی به موضوع فتنه هم اشاره کرد و گفت: فتنه موضع نظام بوده و خط قرمز ماست و با فتنه‌گران سر سازگاری نداریم چرا که آمدند تا بساط نظام را جمع کنند.

این مسؤول با بیان اینکه به تبعیت از رهبری دولت را حمایت می‌کنیم تصریح کرد: معتقدیم که دولت ارث کسی نیست بلکه ارث نظام است و همچنین اگر کسی بخواهد دولت را بشکند نصیحت می‌کنیم و نقد منصفانه و دفاع عالمانه از دولت را در تریبون‌های نماز جمعه در دستور کار داریم.

تقوی افزود: به دولت می‌گوییم اگر می‌خواهی موفق باشی باید پشت سر رهبری حرکت کنی و معتقدیم که اگر دولت موفق باشد نظام هم موفق خواهد شد و معتقدیم که دولت باید قانونا و عقلا و شرعا پشت سر رهبری حرکت کند.

وی با بیان این که برخی‌ها نصیحت ائمه جمعه را برنمی‌تابند خاطرنشان کرد: نباید این گونه در جامعه القا شود که مسؤولان و ائمه جمعه یکدیگر را برنمی‌تابند و پای جنگ قدرت در میان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار