رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد : پیاز زمانی در استان ما تولید می شود که قیمت آن پایین است و به نفع کشاورزان نیست که تولید داشته باشند و دلیل آن این است که پایانه محصولات کشاورزی در استان نداریم
کد خبر: ۴۶۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 24 July 2017
هر کیلو پیاز در بازار کهگیلویه وبویراحمد هم اکنون حدود 4500 تومان به فروش می رسد و طبق بررسی های انجام شده در برخی شهرستان های این استان به کلی پیاز در بازار وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با قیمت پیاز و نبود ان در برخی شهرهای استان گفت:پیاز جزو محصولات استراتژیک نیست و برنامه خاصی برای کشت پیاز نداریم.

جعفر گوهرگانی اظهار کرد: قیمت پیاز را براساس کشش بازار مشخص می کنند و در برنامه تنظیم بازار استان قیمت گذاری پیاز نیست.

وی افزود: پیاز زمانی در استان ما تولید می شود که قیمت آن پایین است و به نفع کشاورزان نیست که تولید داشته باشند و دلیل آن این است که پایانه محصولات کشاورزی در استان نداریم و اگر پایانه فصلی محصولات کشاورزی داشته باشیم ذخیره سازی به تناسب سرانه مصرف استان سرعت می گیرد .

گوهرگانی گفت: وظیفه مسئولان اصناف، شهرداری، صنعت و معدن ، جهاد کشاورزی است که میدان میوه و تره بار در استان راه اندازی و محصولات مورد نیاز مردم را تامین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: جهاد کشاورزی برنامه ای را در دستور کار دارد که با دعوت از مسئولان مرتبط برای راه اندازی پایانه دام و تمام محصولات کشاورزی را تحت یک مدیریت واحد در کهگیلویه و بویراحمد تصویب و راه اندازی کنیم و این موضوع باید به صورت محلی برطرف شود و یک پایانه محصولات کشاورزی ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: متولی تامین محصولات کشاورزی وظیفه جهاد کشاورزی است و چناچنه افرادی که سرمایه گذاری می کنند بخواهند در زمینه محصولات مورد نیاز اقدامی انجام دهند باید کشت محصول مورد نظر را به کشاورز اعلام کنند تا تولید شود و نماینده مصرف کنندگان یا اصناف یا صنعت و معدن این افراد را معرفی می کنند.

گوهرگانی گفت: در شهرستان لنده و سایر شهرستان های استان اگر کمبودی در زمینه پیاز وجود دارد باید از سوی مسئولان مربوطه هر شهرستان اعلام نیاز کنند تا از سایر شهرستان ها و استانهای همجوار که ذخیره سازی دارند این محصول را وارد کنیم.

هر کیلو پیاز در بازار کهگیلویه وبویراحمد هم اکنون حدود 4500 تومان به فروش می رسد و طبق بررسی های انجام شده توسط این پایگاه خبری در برخی شهرستان های این استان به کلی پیاز در بازار وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار